קרית היובל, בית הספר ליידי דייויס (צילומים: אורן בן חקון, התעוררות)
קרית היובל, בית הספר ליידי דייויס (צילומים: אורן בן חקון, התעוררות)

עכשיו זה רשמי: בית הספר ליידי דייויס יפונה מקרית היובל לטובת בית ספר חרדי

האם זהו הצעד הראשון בהפיכת קרית היובל לשכונה חרדית? עיריית ירושלים הודיעה היום, חמישי, רשמית כי בית הספר ליידי דייויס יעבור למבנה של בית הספר דנמרק בגוננים. מה שלא צוין בהודעה - שבית הספר מפונה לטובת הסמינר החרדי לבנות 'בנות יעקב'. הורים מליידי דייויס ופעילים חברתיים צפויים לפנות לערכאות משפטיות כדי לעצור את המהלך

פורסם בתאריך: 19.1.23 15:41

זהו – עכשיו זה רשמי – בית הספר ליידי דייויס יפונה מקרית היובל לטובת הסמינר החרדי לבנות 'בית יעקב'. עכשיו עולה השאלה – האם זהו הצעד הראשון של עיריית ירושלים להפיכת שכונת קרית היובל לחרדית?

יש לציין כי לאחר הודעת עיריית ירושלים על פינוי ליידי דייויס מהמבנה שבו הוא פעל בקרית היובל היה באוויר זה זמן רב. כבר בחודש אוגוסט, כפי שפורסם ב"כל העיר", היו לכך סימנים ראשונים – והאמת עוד קודם לכן, כשוועדת התכנון בעיריית ירושלים עיכבה ללא סיבה הגיונית ונראית לעין את אישור שיפוץ והרחבת בית הספר הניסויי ארגנטינה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בדרום מערב ירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני כשבועיים, הורי בית הספר ליידי דייויס החלו בהתארגנות כנגד המהלך של העירייה לפנות אותם מהמבנה, שבו פעל בית הספר עשרות שנים, והם אף קיימו הפגנה בהשתתפות עשרות. אולם זה לא מנע מעיריית ירושלים להמשיך ולקדם את המהלך.

היום, חמישי, כאמור, הודיעה עיריית ירושלים על העברתו של ליידי דייויס למבנה אחר בעיר. בהודעת העירייה נמסר כי "עיריית ירושלים, הגיעה להסכם עם רשת עמל, בנוגע לבית הספר "לידי דייויס", במסגרתו יעבור בית הספר למשכן חדש, כבר בשנת הלימודים הבאה. משכנו החדש, של עמל ליידי דייויס יהיה במבנה בית הספר דנמרק (בגוננים, ר"ג), לצידו של בית הספר הקיים, אשר יותאם לצרכיו. עמל ליידי דייויס ימשיך לפעול במשכן החדש, כמוסד עצמאי, לצדו של המוסד הפועל שם כיום. וייהנה מכל מתקני בית הספר".



עוד נמסר מעיריית ירושלים: "העתקת בית הספר והעברתו למבנה מודרני המתאים ללימודים בעת הזאת, נועדה לתת מענה לצורך ולרצון לחזק את בית הספר ולהצעיד אותו לעידן חדש של צמיחה ופריחה, לאחר שבשנים האחרונות, למרות התלמידים הנהדרים שלומדים בו והצוות המצוין שלו, התקשה למשוך אליו תלמידים חדשים ולצמוח. אנו מאמינים, שעם העתקת ליידי דייויס למבנה מודרני, אשר מתאים לצרכי התלמידים בזמן החדש ומכבד את הלומדים בו ואת הצוות, ניתן יהיה להשיב לו את ימים הגדולים מן העבר ולהפוך אותו למוסד צומח ופורח, המותאם לעתיד".

יש לציין כי כמחצית מתלמידי בית הספר ליידי דייויס – כ-125 בסך הכל – מתגוררים בקרית היובל או בשכונות הסמוכות אליה. העברת בית הספר אל מיקום מרוחק יותר מצריך התארגנות לוגיסטית, וגם לכך מצאו בעירייה פתרון: "כל תלמידי בית הספר המתגוררים בכל שכונות העיר, יזכו להסעה למשכן החדש של בית הספר".

 

 

יש לציין כי על הצעד הזה, של העברת בית הספר למבנה אחר בעיר, מרוחק משמעותית מהקיים, החליטה עיריית ירושלים ללא התייעצות או שיתוף ההורים – כך לפחות עולה מהודעת העירייה, לפיה: "כבר השבוע, יקבלו הורי התלמידים זימון למפגש עם הנהלת מנח"י, אשר תפרט בפני ההורים את הצפוי לקרות. אנו משוכנעים שהצעד יזכה לברכה ולתמיכה מצד הורי התלמידים".

בעירייה אולי בטוחים שהצעד יזכה לברכה ולתמיכה, אבל בפועל המצב שונה – שלא לומר הפוך ב-180 מעלות. כזכור, רק לפני כשבועיים אמר יו"ר ועד ההורים דוד אוחיון ל"כל העיר": "מנסים לקבע את קרית היובל בצביון חרדי – אני מפנה אצבע מאשימה לראש העיר ולגורמים השונים בעירייה שנראה כי הם פועלים לטובת צד אחד בלבד".

זאת ועוד, ל"כל העיר" נודע כי חלק מההורים, ביחד עם פעילים חברתיים בקרית היובל, כבר מתכננים לנקוט בצעדים משפטיים, כאשר על הפרק עומדת עתירה לבית המשפט ולבטח גם הגשת צו עיכוב ביצוע על לסיום ההתדיינות המשפטית בנושא.

סגן ראש העיר יוסי חביליו, אשר מלווה את המאבק מאז תחילתו בחודש אוגוסט, אומר כי "החלטת עיריית ירושלים להעביר ממקומו את ביה״ס ׳ליידי דייויס׳ לטובת פתיחת בית ספר ׳בית יעקב׳ בקרית היובל – היא לא רק אומללה, אלא מכת מוות לבית הספר ומכה אנושה לקרית היובל כשכונה פלורליסטית ופתוחה. אין כאן שדרוג – אלא פגיעה חמורה. כמובן שאצביע נגד המהלך הזה, זהו צעד אומלל שאמשיך להיאבק בו בכל דרך שיש באפשרותי. אני מלווה את השכונה ואת צוות והנהלת 'ליידי דייויס' במלחמה שלהם על הבית. מדובר במוסד שהציל לאורך השנים אלפי נערים ונערות שהיו בסכנת נשירה ממערכת החינוך, ולהעביר את המבנה שלו לידי רשת ׳בית יעקב׳ זו סטירת לחי מצלצלת לציבור הלא-חרדי בירושלים. שבירת הסטטוס-קוו בקרית היובל מסכנת לא רק את צביון השכונה, אלא את העיר כולה – שתהפוך לפחות ציונית, ויותר ענייה".

 

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. יוני

    כל החששות משינוי הם נורמאליות,
    מה שחשוב, שסוף סוף העירייה מטפלת בבית ספר ליידי דייויס ומשלימה לו את הראוי לו, הגיע הזמן למתקנים חדשים, כיתות לימוד איכותיות ומרווחות, ושימושים נוספים.
    העירייה השכילה לצמצם הוצאות, ולאפשר לבית הספר להנות מהשרותים הקיימים בגוננים ולא בזבזה מליונים לריק…

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הידעתם? בכל בוקר נוסעות ב 500 תלמידות של כיתות א' עד ה' בהסעות מגילה לבית וגן, כדי ללמוד שם. זה לא ממש אכפת לאף אחד, אבל זה מכיוון שהן פשוט חרדיות. בשם זה שלא תהיה "השתלטות חרדית", מותר לטלטל 500 ילדות קטנות בשבע בבוקר באוטטבוסים צפופים ללימודים בשכונה אחרת. נראה לכם הגיוני? משום מה…. כן.

  3. יוני

    ל-משתמש אנונימי,ממש מוזר מה שאתה כותב, הרי גילה א ( בדגש ל-א) בעירייה מסומנת כשכונה חרדית, מוזר שאין שם בית ספר חרדי לבנות, מעניין במה מתבטא הסימון של העירייה לשכונות שונות, אולי בגלל זה העירייה מוציאה את ליידי דייויס מקרית יובל כי לא באמת יש לה ערך לסימון שכונות…?

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר