לאחר כארבע שנים – הוחלפה זכיינית הרכבים השיתופיים בירושלים – חברת שלמה סיקסט תחליף את 'CAR2GO' (מבית קבוצת שגריר) כמפעילת הרכבים השיתופיים ברחבי העיר.
הרכב השיתופי, כידוע, מתאים לתושבים ללא רכב פרטי או כאלו המתניידים בקטנוע, תחבורה ציבורית וזקוקים לרכב מעת לעת. התשלום הינו לפי שעה וק"מ. הרכבים יופעלו 24 שעות 7 ימים בשבוע בזמינות מלאה.
לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון
על פי חוזה הזכיינות, חברת 'שלמה סיקסט' תפעיל 33 רכבים לניידות ברחבי ירושלים תוך שמירה על נוחות מקסימלית ובירוקרטיה מינמלית של השכרת רכב, שלא לדבר על ההקלות בנושא חניה.
פריסת הרכבים ברחבי העיר לא השתנה, אך באחרונה חידשה עיריית ירושלים את הצבע של מקומות החניה הייעודיים לרכבים השיתופיים – 33 מקומות חניה בפריסה עירונית רחבה. מדובר, כידוע, בחניות המיועדות לרכבים השיתופיים באופן בלעדי, מה שמקל על המשתמשים בהם למצוא חניה באזורים עמוסים בעיר.
זאת ועוד, במהלך השימוש ברכבים השיתופיים יכולים הנהגים להחנות בכחול-לבן בחינם בכל רחבי העיר. "זהו עידוד נוסף לעשות שימוש ברכת השיתופי-קהילתי שמסייע רבות להפחתת הלחצים בכבישים, ולפתרון מצוקות החנייה", מציינים בעיריית ירושלים.
כאמור, ברחבי העיר נצבעו וחודשו באחרונה 33 מקומות החניה של הרכבים השיתופיים, אשר ממוקמים, בין השאר, בכיכר דניה בבית הכרם (2 מקומות חניה), ברחוב גדליהו אלון, וברחוב עזריה במושבה הגרמנית, ברחוב הרצוג ובטשרניחובסקי ברסקו, ברחוב כורש במרכז העיר, בצומת מאיר גרשון-מאיר יושע בפסגת זאב, בדרך בית לחם בתלפיות ועוד (הפריסה המלאה מצורפת).
"אני עוקב מקרוב אחרי הפרויקט שמקרב אותנו צעד נוסף לקראת היציאה מהפקקים", אומר ראש העיר משה ליאון. "אחד הדברים החשובים בעיר הוא הניידות ממקום למקום בלי תלות במקומות חנייה. אני בטוח שהרכבים השיתופיים מקלים על העומסיםץ נרחיב את מספר הרכבים ונכנסים כלים נוספים לשימוש לפי הצורך".
פלוני
עוד מיזם ששייך רק למערב ודרום העיר… למה אין ירופאן בצפון העיר? (נו, אתם יודעים למה, אבל זה רק מעורר שאלה גדולה יותר…)