למעלה מ-16,000 דוחות ניתנו בירושלים על שימוש בטלפון הנייד בזמן נהיגה, נתון אשר ממקם את ירושלים במקום הראשון מבחינת שימוש אסור בנייד בזמן נהיגה. ואם תהיתם – ירושלים מובילה בפער ניכר על שאר הערים בארץ, כשבמקום השני ניצבת תל אביב שבה נרשמו 5,745 דוחות.
הנתונים, יש לציין, מתייחסים לשנת 2021 והם לקוחים מנתוני משטרת ישראל אשר עובדו על ידי עמותת אור ירוק.
לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון
בסך הכל נרשמו בישראל 177,440 דוחות בזמן שימוש בנייד בזמן נהיגה בשנת 2021. קרוב ל-500 דוחות בכל יום בממוצע. בהשוואה לשנת 2020 (שנת קורונה) נרשמה עליה של 20 אלף דוחות בגין שימוש בטלפון הסלולארי בשנת 2021. כאשר משווים את מספר הדוחות בשנת 2021 לעומת שנת 2019 ניתן לראות כי מדובר בנתונים די זהים.
הירושלמים, כאמור, מובילים בפער ניכר משאר תושבים ישראל בשימוש בטלפון הנייד בזמן נהיגה – כאמור, 16,100 דוחות רשמו במשטרת ישראל לנהגים בירושלים בגין שימוש בטלפון סלולארי בזמן נהיגה בשנת 2021. אחרי תל אביב, במקום השלישי במתן דוחות לנהגים בגין שימוש בטלפון סלולארי בזמן נהיגה נמצאת ראשון לציון עם 4,243 דוחות. חיפה במקום הרביעי עם 3,690 דוחות בשנת 2021 ורחובות סוגרת את החמישייה הראשונה עם 2,157 דוחות לנהגים שעשו שימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה. בכולן ביחד, כפי שניתן להבין, ניתנו פחות דוחות מאשר בירושלים – מטורף.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שימוש בטלפון הסלולארי הוא מכת מדינה. למרות מסעות הפרסום של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, עדיין נהגים רבים מדברים בנהיגה עם הטלפון ביד, קוראים וכותבים הודעות או גולשים ברשתות החברתיות. הציבור מודע לסכנה שבשימוש בטלפון בזמן נהיגה אבל לא פוחד לשעות שימוש בטלפון כי הוא יודע שהסיכוי ששוטר יתפוס אותו הוא קטן מאוד. למשטרת התנועה חסרות 200 ניידות וחסרים מאות שוטרים כדי ליצור הרתעה אפקטיבית".
עוד מוסיף מנכ"ל אור ירוק: "הגיע הזמן לשלב גם אכיפה אלקטרונית מתקדמת שתמנע מאותם נהגים שעושים שימוש בטלפון בזמן נהיגה מלסכן את החיים של כולנו בכביש. על שר התחבורה והבטיחות בדרכים להוציא לפועל את התכנית לצמצום הקטל בדרכים, שתוביל לירידה של 50 אחוז במספר ההרוגים בתוך חמש שנים".
אביכיל
השאלה היא מה היחס של הדוחות לכמות האוכלוסייה (הנוהגת במקרה הזה)?
הרי אנחנו עיר שאוטוטו מגיע למיליון איש, ברור שהמספרים פה יהיו יותר גבוהים
מה המניע?
אף אחד לא שואל את השאלה הזו?
האם הדרכים משובשות (בירושלים? כן!!!!)
האם הדרכים חסומות על ימין ועל שמאל (באמת שאלה מכשילה…)
והאם, עיריית ירושלים מציירת את הפתרון הטוב ביותר שלה על ידי שימוש בדוחות
אני שונאת אנשים שמשתמשים בטלפון בנהיגה, הם מכסנים את עצמם ואת אחרים.
אבל אם יש פה תופעה שחוזרת על עצמה, צריך לבדוק ולחקור אותה
ולא זבנאג וגמרנו.
שמואל
בירושלים מספר התושבים פי שלוש ויותר מת"א. טריוויאלי
הדר
בירושלים יש הרבה יותר אנשי ימין…
מיסטי
לטריוויאלי, שמואל-מספר התושבים בת"א פחות מכפול מאשר בירושלים-זה איכות האנשים…