(צילום: עמותת אור ירוק)
(צילום: עמותת אור ירוק)

קרוב למחצית מתושבי ירושלים מודים: הכי פוחדים מתאונות דרכים

מהסקר שבוצע על ידי מכון המחקר "מאגר מוחות" ונועד לבחון את עמדות הציבור בנוגע לטיפול בנושא תאונות הדרכים בישראל, עולה כי 37% מהנשאלים בירושלים חוששים מאירועי טרור ופיגועים - פחות מאשר להיפגע מתאונות דרכים

פורסם בתאריך: 16.11.22 10:20

41% מתושבי ירושלים מודים כי החשש הכי גדול שלהם הוא להיפגע בתאונת דרכים, יותר מאירועי טרור, יותר מהחשש להידבק בקורונה ויותר מכל תחום אחר, כך עולה מסקר חדש של עמותת אור ירוק לרגל שבוע הבטיחות בדרכים שחל ב-13-18 בנובמבר.

מהסקר שבוצע על ידי מכון המחקר "מאגר מוחות" ונועד לבחון את עמדות הציבור בנוגע לטיפול בנושא תאונות הדרכים בישראל, עולה כי 37% מהנשאלים בירושלים חוששים מאירועי טרור ופיגועים (במקום השני), רק 3% מביעים חשש מהקורונה. 19% מהציבור חושש מדברים אחרים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


רבות דובר על הנהג הישראלי ואחריותו הבלעדית לתאונות דרכים, אבל 59% מהנשאלים בירושלים חושבים שלנהג הישראלי ולמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים אחריות שווה לעובדה שמדינת ישראל נמצאת בין המדינות שבהן נרשמה הירידה הקטנה ביותר במספר ההרוגים בעשור האחרון, מבין מדינות אירופה. 27% מהנשאלים טוענים כי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הוא האחראי הבלעדי לכישלון. 14% חושבים שהנהגים בלבד אחראים לכישלון במאבק בתאונות הדרכים.

כאשר נתבקשו לתת ציון להתמודדותה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים עם תאונות הדרכים, הנשאלים באזור ירושלים נתנו את הציון הממוצע 3.3 (בסכלה של 1-10).

להלן תוצאות הסקר שנערך באזור ירושלים:

•33% מהנשאלים בירושלים טענו כי יש למנות שר שיעסוק רק בבטיחות בדרכים, 51% טענו שאין למנות שר כזה ו-16% לא יודעים.

•31% מהמשיבים בירושלים טוענים שהפתרון הטוב ביותר לתאונות הדרכים הוא ענישה קשה יותר לעברייני תנועה. 21% מהנשאלים מאמינים כי תוספת של שוטרים וניידות יגבירו את ההרתעה ויסייעו לפתרון בעיית הבטיחות בדרכים. 26% מהנשאלים סבורים כי שיפור התחבורה הציבורית הוא הפתרון היעיל לתאונות הדרכים. 21% סבורים שיש לשפר את התשתית בכבישים האדומים.

•41% מתושבי ירושלים מדווחים שהם או קרוב להם היה מעורב בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות. 33% היו מעורבים בתאונה אחת בחמש השנים האחרונות, 6% בשתי תאונות ו-9% היו מעורבים בשלוש תאונות ומעלה.

•62% מתושבי ירושלים מעריכים כי הסיכוי של אדם בישראל להיפגע בתאונת דרכים הוא גבוה/ גבוה מאוד. 40% מהנשאלים העריכו כי הסיכוי של אדם להיפגע בתאונת דרכים הוא בינוני. 11% מהנשאלים העריכו כי הסיכוי של אדם להיפגע בתאונה הוא נמוך.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תאונות הדרכים הן מכת מדינה שפוגעת בכל חלקי האוכלוסייה ולכן זה הנושא המרכזי שהציבור חושש ממנו. זו התוצאה הישירה של הזנחה רבת שנים מצד ממשלות ישראל ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים שקיצצו בכסף שאמור היה להיות מופנה להצלת חיי אדם בכבישים. תמונת המצב קשה ומעידה על כישלון גדול אשר מדאיג חלקים גדולים מהציבור הישראלי. הממשלה החדשה חייבת להתייחס לרגשות הציבור ולחשש הגדול שלו מתאונות דרכים. יש לאשר בדחיפות את התכנית הלאומית לבטיחות בדרכים שתפחית את ההרוגים בשיעור של 50% בחמש השנים הקרובות, לתקצב אותה ולוודא כי היא יוצאת אל הפועל. כל יום שעובר ולמדינת ישראל אין תכנית לאומית לצמצום ההרוגים רק מרחיק אותנו מהחזרתה של ישראל מסלול הצלחה של ירידה בהרוגים מתאונות דרכים. ללא אישור תכנית לאומית לבטיחות בדרכים נמשיך לספור מעל 300 הרוגים בכל שנה".


מחפשים דירת גן במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. אזרח ותיק בעיר

    התופעה המסוכנת ביותר ,הינה הישתוללות רוכבי אופניים וקורקינטים על המידרכות . סכנת נפשות
    ותאונות קטלניות ! היכן העירייה המישטרה והאכיפה ???? למה מופקרים האזרחים ברחובות הערים !
    מי דואג לשלומם ? היכן המחוקק ובתי המשפט
    שנעלמו ונאלמו בשתיקתם ואזלת ידם !
    רק לאחר שיהרג חס"וח יקירם ,ישמיעו זעקה ויתעוררו
    מתרדמתם ??? הטרור במידרכות הינה הסכנה הגדולה
    ביותר והאיום היומיומי על שלומנו !!!

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר