עומדים בפקקים הארוכים ונזכרים בימים שבהם הכביש היה פחות פקוק ויותר פתוח? עכשיו יש לכך הסבר המראה עד כמה הכישלון של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הוא גדול.
סקר חדש של עמותת אור ירוק, שנערך באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" ומתפרסם לרגל יום התחבורה הציבורית הבין לאומי שחל בחודש ספטמבר, חושף כי לרוב תושבי ירושלים הרכב הפרטי משמש ככלי תחבורה עיקרי. עוד עולה מהסקר כי הרוב מבזבזים יותר משעה בכל יום בפקקי התנועה, רובם הגדול חושב שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא משקיע מספיק משאבים בפתרון בעיית הפקקים.
לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון
להלן תוצאות הסקר שנערך באזור ירושלים:
•72% מהנשאלים באזור ירושלים משתמשים ברכב הפרטי כאמצעי תחבורה מרכזי. רק 21% העידו כי האוטובוס הוא אמצעי התחבורה העיקרי שלהם.
•61% מתושבי ירושלים העידו כי הם נמצאים בפקקים כל יום עד שעה. 16% מהמשיבים טוענים כי הם נמצאים בפקק בין שעה לשעתיים.
•34% מתושבי ירושלים דיווחו כי אין תחבורה ציבורית זמינה מהבית למקום העבודה או הלימודים.
•הסיבות לאי השימוש: 33% מתושבי ירושלים העידו כי יותר נח להשתמש ברכב הפרטי. 22% טוענים כי אין תחבורה ציבורית נוחה מנקודה לנקודה. 15% לא רוצים להיות מוגבלים ללוח הזמנים של התחבורה הציבורית.
•81% מהנשאלים מאזור ירושלים טוענים שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא משקיע מספיק משאבים בפתרון בעיית הפקקים.
•68% מהנשאלים מאמינים כי שיפור התחבורה הציבורית יתרום במידה רבה/רבה מאוד לצמצום תאונות הדרכים.
•הפתרון לפקקים: 65% מהנשאלים באזור ירושלים העריכו כי שיפור התחבורה הציבורית יכול להקל על הפקקים. 26% טענו כי תוספת של נתיבי תחבורה ציבורית יוביל לפתרון בעיית הפקקים. 3.5% טענו כי סגירת מרכזי הערים לרכב פרטי תסייע בפתרון בעיית הפקקים.
•כשנשאלו מה יגרום להם לעבור מהרכב הפרטי לנסיעה בתחבורה הציבורית, 56% טענו כי שיפור זמינות ואמינות התחבורה הציבורית יגרום למעבר. 9% טענו כי תוספת קווים תגרמו למעבר, 7% טענו כי הוזלת המחיר יגרום למעבר מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "המצב בכבישים הפך לבלתי נסבל וכולנו מרגישים זאת. כולנו מבזבזים יותר ויותר זמן יקר בשל עומסי התנועה. הציבור מעיד כי התחבורה הציבורית לא נוחה ולא זמינה ולכן הוא עושה שימוש ברכב הפרטי. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים נכשל בהעברת משתמשים מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית – זוהי החמצה לאומית. שיפור מערך הסעת ההמונים היא פעולה נדרשת והשקעה כלכלית שתחזיר את עצמה בתוך זמן קצר. כאשר פחות ייסעו ברכב הפרטי ויותר ייסעו באוטובוס, נוכל לחסוך כסף רב למשק הישראלי. כולנו נחסוך זמן יקר, נוכל להפחית את זיהום האוויר ולצמצם את תאונות הדרכים".
מחפשים במרכז ירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"
שימי
ילדים לא מגדלים על קורקינטים ואופניים חשמליות
דוד
שיתחילו לנסוע בתחבורה ציבורית והעומס יירד.
המגיב
שימי, אין לך מושג מהחיים שלך.
https://www.youtube.com/watch?v=oHlpmxLTxpw
שימנו
צריך לומר: כשנשאלו מה יגרום ***לאחרים, לא להם** לעבור מהרכב הפרטי לנסיעה בתחבורה הציבורית. מה שיגרום לאנשים לעבור לתחבורה ציבורית, היחסית טובה בירושלים, זה שיתחילו לשלם פה על חניה כמו שצריך, גם במקום העבודה. כדאי גם בירושלים להחיל אגרת גודש. יש פה כמה אוטוסטרדות שמלאות למשך זמן קצר במשך היום וכדאי לנצל אותם טוב יותר.