רחל לסרי, שירי וינד קרן (צילומים: אולגה קרסנשטיין, דוברות הדסה)
רחל לסרי, שירי וינד קרן (צילומים: אולגה קרסנשטיין, דוברות הדסה)

רפואה עם נשמה: להיות איתה ברגע הכי מרגש בחיים

המיילדות בחדרי הלידה של הדסה הר הצופים והדסה עין כרם מיישמות מדי יום את החזון שלאורו הן עובדות, ולפיו לידה היא הצומת הכי מרגש בחייה של כל אישה, שאת הזיכרונות ממנה היא תישא בליבה לנצח. שתי מיילדות במרכז הרפואי הדסה מספרות לנו על תהליך העבודה הייחודי מול היולדת ברגעים הכי אינטימיים שלה, על השאיפה להעניק לכל אישה את הלידה עליה חלמה ועל השיטות החדשות שנועדו להקל על הכאב. כי הן כאן בשליחות

פורסם בתאריך: 7.9.22 20:32

אחד הרגעים המרגשים בחייהם של כל אישה, זוג או משפחה זהו רגע הבאת ילד לעולם. מדובר במאורע אישי ואינטימי, וכמעט לכל יולדת יש את הרגעים האלה שלא תשכח, את החיבור למיילדת, את רגע גזירת חבל הטבור ואת צליל הבכי הראשון.

בעוד שבכל בית חולים ניתן היום ליהנות מאבזור מפואר ופינוקים ליולדת ולמלווים, הרי שהמהות האמיתית נשענת על היחס האישי והייחודי שכל יולדת זוכה לו מצוות חדר הלידה – שישפיע כולו על החוויה שתישאר צרובה בזיכרונה ובליבה לתמיד. את התפיסה הזו מובילות המיילדות בחדרי הלידה בהדסה עין כרם ובהדסה הר הצופים, שמיישמות מדי יום את החזון, לפיו הלידה היא חוויה שתישאר עם כל יולדת לנצח.

עבודת המיילדות בהדסה בולטת בעיקר בימים המרגשים של קמפיין "רפואה עם נשמה", אותו מוביל דירקטוריון המרכז הרפואי הדסה, המזמין את הציבור לבחור באנשי הצוות שעושים מלאכתם במסירות ובאנושיות יוצאות דופן.

פרס "רפואה עם נשמה" מבקש להעצים את כל בעלי התפקידים בהדסה, בהם מיילדות, אנשי אדמיניסטרציה, ביטחון, פיזיותרפיה, תזונה ועוד. אם חיכיתם להזדמנות להודות לאחד מאנשי הדסה, אשר העניק לכם מעצמו מעל ומעבר ולא נשכח מליבכם, ניתן לעשות זאת בקלפיות, הממוקמות בבתי החולים של הדסה, באמצעות קישור מקוון לטופס הבחירה. לנוחיותכם, ניתן לרשום בגוגל "פרס הדסה לרפואה עם נשמה" ולבחור בקלות באדם שלכם.

לידת חלומות לכל יולדת

המיילדות רחל לסרי מהדסה עין כרם ושירי וינד קרן מהדסה הר הצופים, מספרות לנו על המקצוע המרגש ביותר שבו בחרו, על הקשר עם היולדות ובני המשפחה ועל הרגעים האינטימיים שנוצרים בחדר אחד בתוך כמה שעות.

רחל לסרי, נשואה ואמא לשתי בנות גדולות (16, 18), עובדת בבית החולים הדסה 10 שנים, מתוכן שבע כמיילדת. "מבחינתי, להיות מיילדת זו העבודה הכי מדהימה שיש", היא משתפת, "זה להבין בדיוק את הצרכים והרצונות של כל יולדת, שהם כמובן שונים מהאחת לשנייה, ובכל פעם מחדש נוצרת אינטראקציה חדשה עם היולדת, עם בן הזוג ועם המשפחה המורחבת. זה להבין איפה אני יכולה להיכנס אל הסיטואציה המיוחדת שלהם ולתרום לה בצורה הכי טובה. בתפיסה שלי, הכי חשוב שכל יולדת תזכה ללידת החלומות שלה, וזאת תוך שמירה עליה ועל העובר".

עד כמה אפשר לתכנן ובאמת לממש?

"אפשרי בהחלט", מחייכת רחל, "ברור שבלידה כמו בלידה, לטבע חוקים משלו ואנו קשובים לצרכים ברגע האמת, לגוף ולמצב הרפואי. אנחנו נכין תוכנית ונזרום עם היולדת על פי רצונה, נתאים עבורה את התהליך בהתאם לציפיות שלה, ואם ברגע האמת נוצרים פערים בין התוכנית למה שקורה בפועל, כולנו נתאמץ עבורה. אנו נסביר לה הכל ונשתף אותה כל הזמן בתהליך. בחדר הלידה אני מתמקדת ביולדת, מתבוננת, מקשיבה לה, ממש מרגישה אותה. לפני כל פעולה שאני עושה, אני מסבירה לה את הרציונל ואת השיקול שלי, ממתינה להסכמה ולעיבוד שלה, וברגע שהיא מבינה את התהליך, נוצר שיתוף פעולה מלא ומדהים בינינו".

לידה היא אחד הרגעים הכי אינטימיים ואישיים של היולדת. ספרי על התחושה להיות חלק מתוך התהליך הזה.

"כמיילדת, אני זוכה להיות חלק מההתרחשות הכי אינטימית והמשמעותית בחיים של היולדת או של בני הזוג, וביחד אנחנו יוצרים תהליך עמוק ומרגש, שבסופו תינוק או תינוקת חבוקים בזרועותיהם. הרגישות שלי מחייבת אותי לבחון את הסיטואציה ולהבין איך נכון להשתלב בה. כיום, יש יולדות במשפחות חד הוריות שעוברות את התהליך לבדן. ברגעים המיוחדים האלה, אני מרגישה שאני תורמת אפילו יותר ומקפידה לוודא שיש להן את כל התמיכה בלידה ואף אחריה. להיות מיילדת עבורי זה לעטוף ולעזור בכל דרך, לראות כל סיטואציה ולנסוך ביולדת תחושת ביטחון. לידה זו חוויה מדהימה שיכולה להעצים ולהרים, ולתמיכה שלנו, כמיילדות, יש בה משמעות רבה".

ספרי על חדרי הלידה בהם את מיילדת.

"מעבר למתיחת הפנים המשמעותית שעברו חדרי הלידה שלנו, לפני מספר חודשים התחלנו לבצע גם לידות מים וזה הולך נפלא. זו בהחלט חוויה לגמרי אחרת עבור היולדת. כמובן שבחדרי הלידה יש ציוד חדיש ומקום מנוחה למלווים, ויש אלטרנטיבות נוספות לאלחוש והקלה על הכאב, כמו גז צחוק, כדור פיזיו, מקלחות, אמבטיה, דיקור סיני ורפלקסולוגיה, שמעוררות ממש התלהבות אצל היולדות. המטרה שלנו היא שכל יולדת תתחבר למה שמתאים לה, שתמצא את הכוח החבוי בה לעבור את הלידה בטוב ובבריאות ושנצליח להקל עבורה על הכאב ככל שאפשר".

יש לידה שאת זוכרת במיוחד?

"היו המון לידות שנחרטו בלב, כי כל אחת היא עולם ומלואו. אני זוכרת יולדת שהגיעה ללידה שנייה. קיבלתי אותה בשלב הפעיל של הלידה. היא הייתה מאוד נחושה ורצתה להישאר בעמידה. הקשבתי לה וראיתי ממש את האישה, כיבדתי את ההחלטה שלה וריפדתי מהר את הרצפה באופן בטיחותי ויילדתי אותה בעמידה. היא הייתה מאושרת בסוף הלידה וכל כך הודתה לי על שזרמתי איתה".

 

 

שירי וינד קרן, נשואה ואימא לשלושה ילדים, עובדת כמיילדת בחדרי הלידה של הדסה זה 15 שנים. לפני כמה שנים נפתחו בהדסה הר הצופים חדרי הלידה החדשים, ומאז החוויה בהחלט שודרגה הן עבור היולדות והן עבור הצוות המטפל, שזכו לחדרים רחבי ידיים, המעוצבים בגוונים מרגיעים ומצוידים בכל הטכנולוגיות המתקדמות.

"להיות מיילדת עבורי, זה להיות שותפה פעילה במעמד מאוד מרגש בהתהוות של משפחה. התחושה היא של משהו נשגב שבכל פעם מעצים מחדש וממלא אותי באנרגיות", משתפת וינד קרן, "כל אישה היא עולם ומלואו ואני משתדלת לתת לאישה לבטא את עצמה".

זה רגע מאוד אינטימי, ספרי על החיבור אל היולדת.

"נכון, זהו רגע ומקום אינטימי, ואני מתחברת לאישה וללידה מהמקום שלי, מהלידות האישיות שלי. תמיד אשאל את עצמי איך אני הייתי רוצה שיטפלו בי כשילדתי. אני מרגישה שאני שם בשביל היולדת, שם כדי ללוות אותה, לעטוף אותה במסירות ובהקשבה".

למה בחרת להיות אחות?

"אימא שלי היא אחות כללית ותיקה, וכל חיי גדלתי לאורה של אימא, שהיא השראה אמיתית. ינקתי ממנה את האהבה למקצוע, את הרצון לסייע ולטפל באנשים, וזה נר לרגליי. לאחר לימודי הסיעוד והעבודה בשטח, התמקצעתי במיילדוּת ובחרתי לעבוד בהר הצופים, מאחר שאני מאמינה בעבודת הצוות הייחודי שיש לנו, בגאוות היחידה וברוח השותפות. יש לנו צוות מדהים, משפחתי, חברי ומלוכד שמטפל ביולדות מכל הלב ושם דגש על היחס והאמפתיה ברגעים הכי-הכי חשובים של היולדות בחייהן. זה צוות מקצועי שמקפיד כל העת להתעדכן בתחום המיילדותי".

יש לכם חדרי לידה מיוחדים?

"אנו קשובות מאוד לרצון היולדות, ולאור בקשות רבות הוספנו גם לידות מים וטיפולים אלטרנטיביים, שמסייעים להקל על הכאב כמו דיקור סיני, מסאז' ורפלקסולוגיה, השילוב של אמצעים אלה מעצים את חוויית הלידה של האישה. אני מתחברת ללידה הטבעית ושמחה ללוות נשים שמעוניינות בדרך הזו. אין ספק שלתמוך וליילד זו זכות ענקית ובחרתי בדיוק במקצוע שמתאים לי, להיות שם עבורן".

 

תגובות

אין תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר