רגע לפני תחילת שנת הלימודים תשפ"ג, זאת במידה ולא תהיה שביתה של הסתדרות המורים, הנתון הבא צריך להדאיג את ההורים הירושלמים: במהלך שנת הלימודים הקודמת, תשפ"ב, ירושלים מדורגת בראש רשימת הערים שבהן נפגעו הכי הרבה ילדים בתאונות דרכים. כך עולה מנתונים של עמותת אור ירוק אשר מבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס).
מהנתונים עולה כי במהלך שנת הלימודים הקודמת נפגעו בירושלים 148 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים, למעלה מ-10 אחוזים מכלל הילדים שנפגעו במהלך אותה תקופה, נתון אשר מדרג את העיר במקום הראשון ברשימת הערים המובילות בהיפגעות ילדים ובני נוער.
לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון
מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים כאמור על נתוני הלמ"ס, עולה כי בשנת הלימודים הקודמת, תשפ"ב (חודשים ספטמבר 2021-יוני 2022) נפגעו ברחבי ישראל 1,332 ילדים ובני נוער בגילאי 19-5 בתאונות דרכים. מבין הנפגעים בשנת הלימודים הקודמת (תשפ"ב), 12 ילדים ובני נוער נהרגו בתאונות דרכים.
מפילוח הנתונים לפי ערים וישובים בשנת הלימודים הקודמת (תשפ"ב) עולה כי בירושלים כאמור נפגעו הכי הרבה ילדים ובני נוער בתאונות דרכים בשנת הלימודים תשפ"ב. 148 ילדים ובני נוער נפגעו בשנת הלימודים תשפ"ב בתאונות דרכים, בהם הרוג אחד ו-23 פצועים קשה.
עו"ד יניב יעקה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "רגע לפני שמתחילה עוד שנת הלימודים מוטלת על הרשויות המקומיות משימה מצילת חיים – לשפר את תשתיות הבטיחות בסביבת בתי הספר וכלל מוסדות החינוך. חשוב ביותר לצבוע את מעברי החציה ליד בית הספר ולהתקין פסי האטה כדי לצמצם את הסכנה של ילדים להיפגע בתאונות דרכים. הרשויות חייבות לוודא שהדרך אל בית הספר בטוחה עבור הילדים וסביבת בית הספר מהווה עבורם אזור סטרילי כך שגם אם ילד יתפרץ לכביש מהירות נסיעת כלי הרכב תהיה כזאת שתאפשר לנהג לעצור בזמן ולמנוע את הפגיעה בילד. צביעת מעברי החציה, התקנת פסי האטה, יצירת מפרץ הורדה בטוח וסילוק מפגעי בטיחות מהדרך הן פעולות פשוטות וזולות שיכולות למנוע את הנפגע הבא ולהציל חיים".
הנאשם לכלא
ככה זה שעיריית ירושלים מתעדפת כלי רכב פרטיים ולא אוכפת חסימת מדרכות על ידי כלי רכב.
חניה חינם, נזק יקר
אלו המחירים שאנו משלמים בגלל מקבלי החלטות שאומרים שהם בעד תחבורה ציבורית אבל בפועל מקדמים עוד ועוד תשתיות לרכב פרטי "רק עד שתהיה רשת רכבות קלות". זה כולל בנייה של עוד ועוד חניונים שמאפשרים חניה בחינם (לחונים, אבל שעולים מיליונים לכל השאר), העלמת עין קבועה מעבירות חניה גסות על המדרכות, כולל על מדרכות ששופצו רק לאחרונה בכסף ציבורי. יש לשנות מדיניות ותפיסה עכשיו, לא בעתיד. כל יום שעובר זה עוד קורבנות של תאונות, זיהום אויר ושלילת עצמאות.
תמר
אולי זה בגלל שירושלים זו העיר הגדולה בארץ?
כמה אחוז מידי ישראל חיים בירושלים?
עוד כתבה על כלום ושום דבר!
זו מכת מדינה וירושלים היא חלק מהמדינה
נו
בירושלים חיים בערך עשירית מתושבי הארץ, אז לא פלא שנפגעים בערך עשירית מכלל הנפגעים. ממש ממש מפתיע שבעיר הכי גדולה יש הכי הרבה נפגעים. נו באמת. כמובן, כל נפגע הוא נפגע אחד יותר מדי. צריך לעשות את המקסימום כדי שיהיו מינימום נפגעים