כמה נהגים חדשים בעיר מעורבים בתאונות דרכים? נתונים של אור ירוק עולה כי מספר תאונות הדרכים בעיר שבהן היו מעורבים נהגים חדשים הוא הגבוה ביותר בארץ – 1,215 תאונות בין השנים 2007 ל-2016. עם זאת, אם נסתכל על היחס שבין מספר התאונות לבין מספר התושבים בעיר, המצב בירושלים טוב בהרבה. כך לדוגמה, בעוד שבירושלים, עיר של כ-850 אלף תושבים (על פי נתוני 'אור ירוק'), התרחשו 1,215 תאונות שבהן מעורבים נהגים חדשים, בתל אביב, עיר שבה כ-430 אלף תושבים, התרחשו 1,174 תאונות כאלו – הבדל גדול לרעת 'העיר הלבנה'.
כזכור, לפני שלושה שבועות בן 15 נהרג בתאונה קטלנית בהתנגשות רכב במעקה הבטיחות בכביש 9. בראייה הארצית נמצא כי ב-10 אחוזים מהתאונות הקטלניות שהתרחשו בשנת 2016 היו מעורבים נהגים חדשים, וזאת למרות שהם מהווים שני אחוזים בלבד מסך כל הנהגים הרשומים בישראל. יש לציין כי נתוני 2016 בנוגע לתאונות הקטלניות שבהן מעורבים נהגים חדשים מהווים שיא של חמש שנים.
- תאונה קטלנית בכביש 9 בן 15 נהרג בהתנגשות רכב במעקה בטיחות
- וידאו – קטסטרופה באוטובוסים: דוחק, עומס וצפיפות
- התחבורה בעיר בשבת על הכוונת של החרדים
אולם, נראה כי לפי הנתונים לאורך השנים חלה ירידה בולטת במספר תאונות הדרכים שבהן מעורבים נהגים חדשים בירושלים – מגמה שנרשמה גם ביישובים אחרים ובולטת אף בראייה הארצית: בעוד שבשנת 2007 אירעו 158 תאונות דרכים שבהן היו מעורבים נהגים צעירים, בשנת 2014 אירעו רק 81 תאונות כאלו, ובשנת 2016 – 117. בראייה הארצית המגמה בולטת עוד יותר: לעומת 1,501 תאונות דרכים עם מעורבות של נהגים צעירים בשנת 2007, נרשמו 923 תאונות כאלו בשנת 2014 ו-880 'בלבד' ב-2016.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אומר כי "הנהגים החדשים הם חסרי ניסיון אך בעלי ביטחון מופרז, שילוב קטלני שעלול להיגמר באסון. כדי להוריד את מספר הנהגים החדש המעורבים בתאונות דרכים, יש להוסיף לימודי חינוך לבטיחות בדרכים ותעבורה במסגרת בית הספר וכן להגביר את האכיפה בכבישים בכדי להרתיע את הנהגים הצעירים מלבצע עבירות תנועה מסוכנות כמו שתייה תחת השפעת אלכוהול ונהיגה במהירות מופרזת".
תגובות