תערוכת התיירות IMTM נחשבת כבר שנים רבות לאירוע התיירות המוביל שמתקיים בישראל. התערוכה, שמתקיימת בתל אביב. השנה, לראשונה, התקיים אירוע הגאלה החגיגי של התערוכה במתחם התחנה בעיר, בהשתתפות כ־500 אישים מהבולטים בתחומי התיירות, הכלכלה והממשל, ובהם השר לירושלים ומורשת זאב אלקין, שר התיירות יריב לוין, ראש העיר ניר ברקת, שרי תיירות ומשלחות רשמיות מהעולם, הממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים אילנית מלכיאור ומכובדים אחרים.
כאמור, IMTM – International Mediterranean Tourism Market – הוא יריד התיירות המקצועי השנתי הגדול מסוגו במזרח הים התיכון, שמהווה את האירוע השנתי הוותיק והמרכזי של תעשיית התיירות בישראל ומשמש לקידום התיירות הנכנסת, תיירות הפנים והתיירות היוצאת, כמו גם להידוק וקידום שיתופי פעולה בין גופי התיירות בישראל ובמקומות אחרים בעולם. מדובר בתערוכה שנתית שמתקיימת במרכז הירידים בתל אביב בחסות משרד התיירות, התאחדות המלונות בישראל, חברת אל-על ובשיתוף התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל, לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל ומנהלת עיר עולם ותיירות. התערוכה מיועדת לכל העוסקים בענפי התיירות השונים ומשתתפים בה דרך קבע מגוון רחב של מציגים ישראלים מהתחום.
חשיבות האירוע השנה הוא, כאמור, בקיום אירוע הגאלה המרכזי שלו בירושלים, כאשר ברשות לפיתוח ירושלים רואים בכך נדבך משמעותי בשדרוג מעמדה של העיר במישור התיירותי. כך, למשל, ברשות לפיתוח ירושלים אומרים שבחמש השנים האחרונות חלה קפיצה של 700 אחוז בהיקף תיירות הכנסים בעיר. עוד מספרים ברשות שבימים אלו 5,000 חדרי מלון מצויים בשלבי תכנון ובנייה שונים בירושלים, והקמתם תושלם עד שנת 2020, וכי עוד ב־2017 יתווספו לעיר כאלף חדרי אירוח, שמשמעותם עלייה של 42 אחוז במספר חדרי הלינה בעיר.
"הבעת האמון של משקיעים רבים מהארץ ומחו"ל בפוטנציאל הכלכלי הגלום בתעשיית התיירות בירושלים היא השמן שבגלגלי המהפכה שעוברת העיר בשנים האחרונות", מציינת השבוע מלכיאור. "מדובר בתוצאה של עבודה שיטתית ומשולבת של קברניטי העיר, שגם בתקופות רגישות ביטחונית ממשיכות קדימה ומשדרות לתושבים, לתיירים ולמשקיעים שהעסקים הם כרגיל".
השר אלקין מוסיף ומציין כי "אני חש גאווה גדולה לראות פירות שמתחילים להיקטף לאחר עבודה קשה ומאומצת. פיתוחה המואץ של התיירות לירושלים היא צעד חיוני ואסטרטגי לחיזוק חוסנה הכלכלי של עיר הבירה. בטוחני, שהתוצאות החיוביות שאנו עדים להן היום הן רק קצה הקרחון במימוש הפוטנציאל התיירותי והכלכלי העצום של ירושלים".
ראש העיר ברקת: "העיר ירושלים היא מותג בינלאומי, שארבעה מיליארד אנשים בעולם נושאים אליה את עיניהם וחולמים לבקר בה. בשנים האחרונות הכפלנו את מספר התיירים המבקרים בעיר לכ־44 מיליון בשנה. אנו ממשיכים כל העת יד ביד עם הממשלה לפתח ולחזק את תעשיית התיירות בעיר, המחזקת את הכלכלה העירונית ואת ירושלים".
תגובות