חברת סופרבוס החלה להפעיל את מערך התחבורה הציבורית במרכז העיר, זאת במסגרת הרפרומה בתחבורה הציבורית שיזם משרד התחבורה בשיתוף עיריית ירושלים, ולאחר לחץ כבד שהגיע מהשטח – מהנוסעות ומהנוסעים. מערך התחבורה הציבורית העירונית בירושלים חולק לשלושה אשכולות של קווים: צפון, דרום ומרכז. במסגרת זאת, תוכנן מחדש מערך קווי האוטובוסים בעיר, תוך שיתוף ציבור הנוסעות והנוסעים והמנהלים הקהילתיים בירושלים.
"חברת סופרבוס החלה להפעיל עשרות קווי אוטובוסים במרכז ירושלים שהופעלו במשך עשרות שנים על ידי חברת אגד, שתמשיך להפעיל את אשכול ירושלים דרום בלבד. בקרוב, צפוי להיבחר זוכה נוסף שיפעיל את אשכול ירושלים צפון", נמסר ממשרד התחבורה. "עם הפעלת מערך קווי התחבורה הציבורית החדשים על ידי חברת סופרבוס, יתווספו לעיר 45 קווים עירוניים חדשים; 22 קווים חדשים באשכול ירושלים-מרכז, בהם קווים מהירים למוקדי תעסוקה, 16 קווים חדשים באשכול צפון בהם קווים מזינים לרכבת הקלה בפסגת זאב, ו-7 קווים חדשים באשכול דרום, שישפרו את הקישוריות לשכונות דרום העיר".
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"
"כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם
המייל האדום של "כל העיר" [email protected]
במשרד התחבורה מעריכים כי יישום הרפורמה בירושלים צפוי להגדיל את מספר הנסיעות בתחבורה הציבורית בבירה בכ-90 אחוזים לעומת המצב כיום. "במסגרת הרפורמה, יוארכו גם שעות הפעילות של קווים מבוקשים עד השעות הקטנות של הלילה; 15 קווי אוטובוסים יפעלו בימים ראשון-רביעי, עד לשעה 02:30 בלילה ובימי חמישי ובמוצ"ש וכן במהלך חופשות התלמידים, יפעלו הקווים עד 04:00 לפנות בוקר. בנוסף, יופעלו 3 קווי אוטובוס חלופיים לרכבת הקלה, שאינה פועלת בשעות הלילה. כמו כן, יופעל בירושלים שירות תחבורה גמיש לפי קריאה, הקובע את מסלולו בהתאם להזמנת נסיעה מראש".
עוד מוסיפים במשרד התחבורה: "מערך התחבורה הציבורית החדש יגדל בכ-75 אחוזים, לעומת המצב הקיים ויכלול תוספת של 200 אוטובוסים חשמליים, שיהוו כרבע מכלל צי האוטובוסים בירושלים. התוספת המשמעותית בצי הרכב, מחייבת תוספת של מקומות חניה בחניוני האוטובוסים ובמסופים בירושלים, לצד הצבת עמדות הטענה לאוטובוסים החשמליים. כמו כן, יוסדרו תחנות אוטובוס חדשות ותשתיות תחבורתיות שיאפשרו מעבר של תחבורה ציבורית ברחובות שטרם קיבלו שירות".
חברת סופרבוס, שהחלה להפעיל את אשכול ירושלים-מרכז ביום שישי האחרון, תפעיל את השירות בהדרגה: באוקטובר 21 תופעל הפעימה הראשונה, ברבעון השלישי של שנת 2022 תופעל הפעימה השנייה ובעוד כשנתיים תופעל הפעימה השלישית. גם אשכול צפון יופעל בשלוש פעימות, שיחלו כשנה לאחר הודעה למפעיל על הזכייה, ויסתיימו בשנת 2023.
יישום התוספות והשינויים במערך האוטובוסים העירוניים יתרחש במקביל לעבודות להארכת קו הרכבת הקלה בירושלים הקיים ולרשת הקווים הנוספים המתוכננים בירושלים. מערך האוטובוסים החדש יותאם לשינויים בהסדרי התנועה בזמן העבודות וכן לעומסי התנועה הצפויים, ומחייב שינויים והתאמות תכופות שיבוצעו בשלבי היישום השונים.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח"כ מרב מיכאלי: "הגיע הזמן לצאת מהתקיעות שאנו נמצאות ונמצאים בה, להקל על העומס של תושבי ירושלים והמבקרים בה, ולשפר את איכות החיים ואת איכות הסביבה בעיר. הגברת הכיסוי, הזמינות והיעילות של מערך התחבורה הציבורית בבירה יתרמו לא רק לחופש התנועה, אלא גם לשוויון הזדמנויות לכל אחת ואחד".
ראש העיר משה ליאון: "כניסתם של מפעילים חדשים לשירות התחבורה הציבורית בירושלים מתאפשרת בזכות השינויים הרבים המתקיימים בימים אלה בכל מערך התחבורה הציבורית בעיר. הדבר ישפר באופן משמעותי את השירות לנוסעים וביחד עם השלמת הקווים הנוספים של הרכבת הקלה, ייהנו התושבים מתחבורה ציבורית איכותית שתענה על צורכיהם".
לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון
ישראלי.לא ציוני
מדובר בקווי אפרטהייד.תחבורה ציבורית ליהודים בלבד
חובב טבע
מה עם תחבורה ציבורית לשמורות טבע ופארקים לאומיים?
איפה משרד התיירות??