השבוע החלו בציר יהושע פרבשטיין בגבעת שאול עבודות, אשר צפויות להוביל לעומסי תנועה כבדים לנכנסים וליוצאים מגבעת שאול. במסגרת העבודות יפורק אי התנועה על ציר פרבשטיין, ונתיבי התנועה בציר יצומצמו לנתיב אחד לכל כיוון (במקום שניים).
יש לציין כי העבודות מתבצעות במסגרת חיבור כביש 16 – כביש הגישה החדש לירושלים – עם מחלף גבעת שאול (אחד מבין שלושה מחלפים שיחברו את כביש 16 עם ירושלים). העבודות, כאמור, החלו ביום ראשון בבוקר והן צפויות להסתיים בחודש אוגוסט 2022. יחד עם זאת, צמצום נתיבי התנועה יתבצע רק בחודש הקרוב, כאשר לאחר מכן יורחב הכביש והוא יכלול שני נתיבי תנועה לכל כיוון.
לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון
התנועה תוסט בהתאם להתקדמות העבודות, כאשר במקום יוצבו פקחים אשר יסייעו בהכוונת התנועה.
בחברת מורייה ובעיריית ירושלים מדגישים כי התחבורה הציבורית תפעל כסדרה על הציר, וכך גם יתאפשר מעבר בטוח להולכי הרגל לכל אורך העבודות.
כביש 16, שהעבודות לסלילתו החלו לפני כשנה וחצי, נועד לשמש כניסה מהירה נוספת לירושלים מכיוון דרום-מערב, אשר תחבר בין מחלף מוצא לשכונות דרום-מזרח העיר. אורכו של הכביש הינו כשישה קילומטרים, והוא יכלול שתי מנהרות כפולות. כמו כן, במסגרת העבודות יבנו שלושה מחלפים: באזור מוצא (כביש 1), נחל רבידה (גבעת שאול) ורחוב בייט בירושלים (סמוך לבית החולים שערי צדק). עלות הפרויקט מוערכת בכמיליארד שקל. הכביש החדש אמור לצמצם את מספר כלי הרכב הנכנסים לירושלים דרך גינות סחרוב ולהקל משמעותית על עומסי התנועה ועל זיהום האוויר בכניסה לעיר וגם בתוך העיר לאורך ציר בגין.
בעירייה מציינים כי העבודות נמצאות כרגע בשלבים מתקדמים של כריית המנהרות. במקביל מתקדמות עבודות האיטום והתימוך במנהרות וביצוע תשתיות. ב-3 המחלפים (מוצא, רבידה ובייט) מתבצעות עבודות קדחתניות של גישור, סלילה, הקמת מבנה אנרגיה בקרה, מעברי הולכי רגל ועוד. כל זאת במטרה להקדים ככל הניתן את לוחות הזמנים של הפרויקט.
כזכור, כפי שפורסם בהרחבה ב"כל העיר", דיירים שמתגוררים סמוך לציר המתכונן של כביש 16, בשכונת יפה נוף, דרשו להפסיק את עבודות הלילה בשל מפגעי רעש חמורים. לפני חמישה חודשים הפגינו הדיירים ברחבת כיכר ספרא, ובאוקטובר הפגינו הדיירים מול ביתו של ראש העיר משה ליאון ברחביה. בחודש ינואר האחרון המשרד להגנת הסביבה פנה לעיריית ירושלים ולמשטרת ירושלים בדרישה שלא להמשיך לאשר את עבודות הלילה לכריית מנהרות כביש 16, בשל מפרע הרעש החמור. בתום שימוע שהתקיים על ידי המשרד להגנת הסביבה לחברת "שפיר פיצורטי", המבצעת את העבודות, הוחלט כי העבודות יופסקו מדי ערב בשעה 19:00.
שפוי
פרויקט מיותר ובזבזני, לא צריך עוד כביש אחד בדרך לירושלים, או בירושלים עצמה, רק תחבורה ציבורית: הפיכת כל כביש עם 3 נתיבים ומעלה לכביש שיש בו נת"צ ולסיים כבר את החשמול לכיוון מודיעין, שגם הוא יסיר כמות עצומה של נוסעים מהכביש.
אזרח מצונזר
ממילא יצנזרו ב"כל העיר" את תגובת התושבים
כנגד ראש העיר ההזוי . התגובה תגיע ברשתות החברתיות ובעיתונות המיתחרה !
יהוה
למי בונים את זה. לערבים? לחרדים? לחברי הכנסת? בקרוב לא יישארו אנשים נורמליים בירושלים!