בשנים האחרונות ירושלים הפכה להיות סוג של 'אתר בנייה' הכוללת בניית תשתיות כבישים, כריית מנהרות, יצירת מפלסי הפרדה ועוד כל זה לטובת משתמשי התחבורה הפרטית בעיר. בנוסף, הפיתוח למשתמשי הרכב הפרטי מתקיים פיתוח קווי הרכבת הקלה ברחבי העיר לטובת נוסעי התחבורה הציבורית – לצד כל השינויים בכבישים ברחבי העיר, נוצר עומס וכאוס בשנים האחרונות בכבישי העיר.
לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון
ד"ר גלית כהן-בלנקשטיין, מומחית למדיניות תחבורה ומדיניות עירונית באוניברסיטה העברית בירושלים, מתייחסת בשיחה עם "כל העיר" לקידום התחבורה הפרטית בעיר לצד התחבורה הציבורית. "כשמוסיפים כבישים, מוסיפים מכוניות ובסופו של דבר מגיעים לעוד פקקים וזה בוודאות מה שיקרה, זה בדרך כלל משחרר קצת מהעומס". אומרת כהן-בלנקשטיין. "צריך לחשוב טוב מה זה עושה לעיר ירושלים שהופכת להיות עיר שמקבלת המון תנועה וצריכה לבלוע אותה. לדעתי, זה לא יעשה טוב לעיר, ויותר נכון לעודד אנשים לא להגיע עם הרכב הפרטי. לגבי כריית המנהרות המצב קצת שונה מכיוון שעושים מנהרות בעיר כשיש צומת עמוס וסואן כמו צומת הגבעה הצרפתית כשיש שם תנועת רכבים מכל הכיוונים, ובעתיד גם רכבת אז כריית מנהרה באזור תשכלל את התנועה ותתרום, זה שונה לגמרי מהוספה של כבישים".
"מנגד, יש את קידום התחבורה הציבורית שטובה לעיר", מוסיפה כהן-בלנקשטיין. "ככל שיש תחבורה ציבורית איכותית ומהירה אנשים לא ישתמשו ברכב הפרטי, בירושלים יש השקעה בשנים האחרונות בבניית הרכבת הקלה. אך, רוב הירושלמים נוסעים באוטובוסים עדיין ולכן מרכיב קריטי וחשוב שלא מספיק איכותי בעיר אלו האוטובוסים. אך ככל שהמערכת משוכללת יותר הנגישות תהיה ישירה לרכבת ואטרקטיבית שאפשר להגיע אליה ברגל זה ישפיע על ההתנהלות של האנשים בעיר, ברגע שצריך לנסוע אליה עם הרכב האפקט שונה".
"בשורה התחתונה עבודות רכבת הקלה הן חסרות תקדים ויש השקעה יוצאת דופן ברכבת", מסכמת כהן- בלנקשטיין. "אך לצערי יש השקעה בתשתיות של כבישים שהן די מיותרים, הכל סביב הזרימה החלקה של הרכבים הפרטיים לעיר, ופחות מתייחסים לתושבי העיר שצריכים לנסוע בתוכה. זה בדרך כלל קורה בכל עיר המשמשת כמטרופולין, אך צריך לחזק את התנועה בתוך העיר ולא במכוניות, אלא בשבילי אופניים, מדרכות ראויות להליכה ובכללי סביבה שנעים ללכת בה – זה אתגר לא פשוט כי ירושלים הררית, אך אפשר להסתכל על העיר הזו מנקודת מבט הולכי רגל כדי להפוך לעיר שנעים להסתובב בה".
פרופ' ערן פייטלסון, ראש בית הספר המתקדם ללימודי סביבה במחלקה לגיאוגרפיה שבאוניברסיטה העברית מוסיף ומבהיר כי "שום דבר לא ימגר את בעיית הפקקים הם היו ויהיו, זה קיים בכל עיר, גם בפריז שמובילה את עיר ה-15 דקות יש בה פקקים. השאלה היא כיצד לנהל את המערכת הזו, וזה באמצעות איזונים. הפקק הוא נתון, השאלה מה חומרת הפקק ומה האלטרנטיבה", מדגיש פרופ' פייטלסון. "מהבחינה הזו יש אלטרנטיבה של רכבות קלות או מטרונית וכל מיני פתרונות – כל מערכת תחבורה ציבורית היא תורמת, אך היא צריכה להגיע עם גורמים משלימים- להגיע אל התחבורה הציבורית ומהתחנה של הרכבת לבית ללא בעיה. כרגע יש את בעיית ה'קילומטר האחרון', הרבה פעמים נוסעים מגיעים לרכבת אבל כשיורדים ממנה יש להם הרבה הליכה לבית, או משהו בסגנון אז הם מעדיפים בפעם הבאה להשתמש ברכב כי הוא נוח. חל שינוי במחשבה אך יש פער בין המחשבה לשטח, וכשרואים את הביצוע של הרכבת הקלה בשטח והתיאוריה זה לא בהכרח מתחבר. צריך לחשוב על איך להגיע לרכבת ולחזור ממנה ללא טרחה רבה, במיוחד בעיר הררית כמו ירושלים".
פרופ' פייטלסון מתייחס בדבריו לבניית ופיתוח הכבישים הרבים לתחבורה הפרטית בעיר. "צריך כלי רכב ולא למחוק אותם וצריך כבישים ומנהרות. לדעתי צריך לטפח את הולכי הרגל במקומות השונים, להנגיש להם את התחבורה הציבורית, וכך זה יקל על העומסים במקצת. לא העיקר לתכנן רכבת, כבישים, שבילי אופניים וכו'. הולך הרגל צריך להיות במקום הראשון".
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"
"כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם
המייל האדום של "כל העיר"[email protected]
ירושלים
בעיר ירושלים חייבים להתחיל לחשוב גם על הולכי הרגל. כל המדרכות שבורות בגלל עבודות התשתית ולפעמים אין בכלל מדרכה ללכת בה וצריך להסתכן וללכת ברגל על הכביש
שנשן
פשוט צריך להסתכל על הולכי רגל כל רחוב כנפי נשרים אין בכלל נגישות לחנויות עם כל הבניות של הרכבת הקלה פשוט מקום לזוז שאוטובוס עוצר בתחנות שמה פשוט סכנהנשל חיי אדם ולא שיגרתי שעושה הרבה בעיות להולכי רגל ואפילו למוות
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
גם מה זה האוטובוסים שבדלתות שלהם גם עולים ודם יורדים?! יש מלא דחיפות ואלימות ואחד דורס את השני ואין סדר! ככה גם ברכבת ואין סדרנים והנהגים סוגרים דלתות לפני שאנשים הספיקו לעלות או לרדת במעין לחץ לא ברור ולא מוצדק! .ירושלים זו עיר צפופה שרק הולכת וגדלה ובסוף יקרה עם הנושא הזה אסון .צריך כניסה מצד אחד יציאה מצד אחד ברכבת ובאוטובוס! אחרת יש אלימות ואנשים דורסים אחד את השני!
כל מעאכת התחבורה הציבורית בירושלים קורס! ולא מתפקד!
מוטי
אף אחד לא יוותר על הרכב הפרטי כל עוד אין תחבורה ציבורית יומיים בכל שבוע,שאלה היומיים היחידים שבהם יש לאנשים חופש.
כל עוד המדינה והעיר הזאת מוכת-דת, ישראל תישאר מדינת עולם שלישי מבחינת התחבורה. והחרדים הרשעים ימשיכו לחטוף מכות מאלוהים.
ניר
כל מילה בסלע. המדרכות הפכו להפקר.
קבלנים מספחים את המדרכה לאתר בניה.
נהגים חונים על המדרכה בנתיבים ראשיים (הרצל לדוגמה) ולא מקבלים דוחות.
העיריה שמה קוביות בטון לתאורה זמנית על המדרכה וחוסמת אותה לגמרי בלי חס וחלילה לבטל נתיב בכביש.
מעברי חצייה ברחוב הרב טולדנו
הולך הרגל הוא הגורם הקובע
יש לסמן מעברי חצייה מתומררים ומרומזרים ברחוב הרב טולדנו
פיקוח נפש !!!
זונדל פעטשגעבער
יש לטפל בבעיה המתגברת של תקיפות בנידודים (הידועים בשמם "צעירים") ברכבת הקלה. המצב הקיים לא מעודד שימוש ברכבת.