הקו הזהוב ברחוב זוסמן (הדמיה: תוכנית אב לתחבורה ירושלים)
הקו הזהוב ברחוב זוסמן (הדמיה: תוכנית אב לתחבורה ירושלים)

הוועדה המחוזית אישרה: מוסדות השלטון והתרבות יתחברו לרשת הרכבת הקלה

למרות ההתנגדויות: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה את "שלוחת המוזיאונים" - התוואי המערבי עבור הקו הזהוב של הרכבת הקלה

פורסם בתאריך: 19.12.20 17:55

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, אישרה את "שלוחת המוזיאונים" – התוואי המערבי עבור הקו הזהוב של הרכבת הקלה. אורך התוואי עומד על כ-1.2 ק"מ והמסלול צפוי לעבור בשדרות רבין, גן הוורדים וקריית הממשלה, ברחובות זוסמן וקפלן. חלקו המזרחי של הקו הזהוב, שצפוי להגיע לעיר העתיקה, יוגש במסגרת תוכנית נפרדת.


עדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


השלוחה שאושרה, כך מציינים בוועדה, "מתחברת לקו האדום והירוק של הרכבת הקלה". כמו כן, "התוואי אמור לשרת מספר מוסדות שלטון הסמוכים לו ובהם בית המשפט העליון, בנק ישראל, משרדי ממשלה ומשכן הכנסת. בנוסף, הקו ישרת אתרי תרבות ופנאי הכוללים את מוזיאון ישראל, הספרייה הלאומית, גן הוורדים ומתחם הסינמה סיטי".

לדברי הוועדה, הקו לא יעבור בשכונות מגורים והוא כולל שלוש תחנות – בסמוך לבנק ישראל, בחזית הספרייה הלאומית ובמוזיאון ישראל.

במסגרת התוכנית יוקם חניון תת קרקעי בן ארבע קומות לאוטובוסים ולרכבים פרטיים. החניון יספק מענה לאוטובוסים ציבוריים שפועלים באזור קרית הממשלה, תוך העברת החניון שבחזית מוזיאון ישראל לחניון תת קרקעי והקמת כיכר עירונית.


הקו הזהוב - בנק ישראל (הדמיה: תוכנית אב לתחבורה ירושלים)

הקו הזהוב – בנק ישראל (הדמיה: תוכנית אב לתחבורה ירושלים)


הוועדה דנה בהתנגדויות של משרד ראש הממשלה ומשרד החוץ, שהביעו את חששותיהם מכך שהתוואי החדש עלול להפריע לשגרת התנועה באזור ולצמצם את השטח המיועד להולכי רגל. במשרד ראש הממשלה ציינו כי עולה חשש ביטחוני שריבוי המשתמשים בדרך עלול לעורר קושי בזיהוי מפגעים פוטנציאליים. כמו כן, הנהלת מוזיאון ישראל חוששת מניתוק מעמק המצלבה ומפגיעה בשטחים ירוקים. המתנגדים לתוכנית ביקשו להעביר את קו הרכבת לשדרות רופין, אך בקשתם נדחתה.

יו"ר הוועדה המחוזית ירושלים, עו"ד עמיר שקד, ציין: "חשיבותו של הקו נובעת הן ממספר הנוסעים הצפויים להשתמש בו, והן מאופי המוסדות שלאורך התוואי. הקו צפוי לשרת את העובדים הרבים המועסקים בקריית הממשלה ובסביבתה, וכן את המבקרים הרבים במוקדי התיירות באזור. חשיבותו של הקו עולה לאור הגדלה משמעותית של היקפי הבינוי למשרדי הממשלה שלאורך התוואי, אשר נמצאים חלקם בשלבי הקמה".

מתכננת מחוז ירושלים במנהל התכנון, שירה תלמי-באבאי, מוסרת: "התוכנית מביאה עמה תרומה רבה לתחבורה הציבורית ולפעילות תרבות ופנאי בעיר. 'שלוחת המוזיאונים' צפויה לחבר שכונות רבות בעיר למשרדי הממשלה, לבית המשפט העליון, לכנסת ישראל, לבנק ישראל ולמספר מוקדי תיירות, בהם מוזיאון ישראל, מוזיאון ארצות המקרא, הספרייה הלאומית והפארק הרובעי גן הוורדים, וכן מוסדות נוספים העתידים לקום באזור כגון האקדמיה ללשון העברית ומוזיאון הטבע. מתכננת המחוז רואה חשיבות רבה בהנגשת מוקדים אלה לכלל אוכלוסיית העיר, כמו גם לתיירים הרבים המבקרים בעיר, ורואה ברכבת הקלה אמצעי להסעת המונים ראוי למימוש מטרה זו.

"הכיכר העירונית המוצעת בתוכנית תתרום באופן משמעותי למרחב הציבורי ולפעילות הפנאי בעיר. מדובר במיקום ראוי לכיכר עירונית, אשר תאפשר קיום אירועים ציבוריים בקרבה למוסדות תרבות ובריחוק מבתים פרטיים, באופן המאפשר שימוש בכיכר ללא הפרעה למגורים".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. אבי

    למרות שיש מתנגדים לרכבת הקלה עדין יש כאלה שרוצים לבנות אותה ולא אכפת להם מאחרים זה מראה על אטימות לב שהם רוצים משהו ולא אכפת להם מאחרים בכלל (כנרא הם מרוויחים הרבה על הבנייה של הרכבת הקלה)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר