עמדה להשכרת אופניים בכיכר ספרא (צילום: דוברות עיריית ירושלים)
עמדה להשכרת אופניים בכיכר ספרא (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

התל אופן הירושלמי: מיזם האופניים להשכרה יצא לדרך

העירייה מתכננת להקים מערך השכרת אופניים הכולל עשרות עמדות עגינה ומאות זוגות אופניים, אשר ייפרסו באתרים מרכזיים ברחבי העיר, עמדה ראשונה כבר הוצבה בכיכר ספרא; תחילת העבודות צפויה ברבעון הראשון של 2021

פורסם בתאריך: 13.12.20 19:51

עיריית ירושלים הקימה בשבוע שעבר עמדה ראשונה להשכרת אופניים בסמוך לכיכר ספרא, כפיילוט לתוכנית עירונית נרחבת שמטרתה לעודד את התושבים לעשות שימוש בכלי תחבורה קלים ולא מזהמים.

המיזם החדש נמצא בתכנון ב-3 השנים האחרונות בשיתוף פעולה של העירייה, חברת עדן, החברה העירונית לפיתוח כלכלי, וחברת FSM אשר מפעילה את מערך השכרת האופניים "תל-אופן" בתל אביב, שזכתה במכרז להקמת המערך בירושלים, בליווי של חברת הייעוץ המסחרי AZIC.



במסגרת השלב הראשון של התוכנית, שצפוי להיות מיושם ברבעון הראשון של 2021, יפרשו כ-25 עמדות עגינה בנקודות שונות בעיר, בעיקר סביב אתרי תיירות, בשכונות מגורים, בריכוזי תעסוקה במרכז העיר ובסמוך למשרדי הממשלה והכנסת. עמדות העגינה אינן מצריכות חיבור לתשתיות חשמל ותקשורת, מה שיאפשר חיסכון בחשמל וגמישות בהעתקת התשתיות.

בתחילת הדרך, לאורך תקופת הרצה ראשונית, יכלול מערך האופניים העירוני 200 זוגות אופניים – מתוכם 80 זוגות "רגילים" ו-120 זוגות אופניים בעלי מנוע עזר חשמלי. בהמשך יורחב המערך בהתאם לצרכים ולביקוש שיעלו בשטח.


אופניים להשכרה בירושלים (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

אופניים להשכרה בירושלים (צילום: דוברות עיריית ירושלים)


מהעירייה נמסר כי מחירי השכרת האופניים יהיו אטרקטיביים, כאשר תמחור השירות יהיה על בסיס שימוש חד פעמי, ובמקביל תינתן ללקוחות אפשרות לרכישת מנוי לתקופה של שלושה חודשים או של שנה, שתהיה זמינה במחיר מיוחד לתושבי העיר ולסטודנטים.

במטרה לעודד שימוש באופניים במרחב העירוני, הודיעה לאחרונה עיריית ירושלים על כוונתה לקדם תוכנית אב אסטרטגית לתכנון וסלילה של שבילי אופניים לאורכה ולרוחבה של העיר, באורך כולל של 188 קילומטרים, שיקשרו את שכונות העיר הקרובות והרחוקות אל מרכז העיר, מערכות הסעה המוניות ומרכזי מסחר ותיירות.

פרדי קלו, מנכ"ל FSM, מסר כי "מדובר בבשורה חדשנית ומשמעותית לתושבי ירושלים ולמבקרים בה. בכל העולם ישנה עליה של מאות אחוזים בשימוש באופניים ככלי תחבורה עיקרי ובטוח, ובשיתוף עיריית ירושלים וחברת עדן אנחנו מביאים את הבשורה לעיר, שתהיה העיר הראשונה עם מערך אופניים חשמליים בארץ. המערך מבוסס על אופניים מתקדמים ובטוחים שהותאמו במיוחד לירושלים, שיאפשרו לכל אחד לנוע בעיר במהירות ביעילות".

משה ליאון, ראש העיר, הוסיף כי "הצבת העמדה הניסיונית היא אבן דרך משמעותית במיזם השכרת האופניים העירוני, זאת כחלק ממהפכת האופניים שאנו מקדמים ובמסגרתה נסלול כ-200 קילומטרים של שבילי אופניים ברחבי העיר תוך יצירת חיבור בין השכונות, מרכזי תעסוקה ומערכות הסעת המונים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תגובות

8 תגובות
8 תגובות
  1. עג

    אם לא תלווה באכיפת רכיבה רק על שבילים – העירייה תהיה חשופה לתביעות

    כבר עכשיו אין בעיר אכיפה שהחוק מ-2016 מחייב וכל חשמלית על המדרכה נוסעת בכיף

  2. בנימין

    הקשיים בירושלים : 1.עליות 2. חלק מהאוכלוסיה עוין. בתל אביב המצב שונה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר