"מדובר בטענות שאין להן בסיס". כך הודיעו לי במשרד התחבורה במענה לפניית "כל העיר", שעסקה בצפיפות ובעומסים בתחבורה הציבורית, דווקא בעת משבר הקורונה. לרגע חשבתי, אולי הקוראים הטעו אותי, אולי תושבי ירושלים חיים במציאות שונה, אבל שעות אחר כך, בדרך חזרה הביתה, בקו 12, גיליתי כי תגובת משרד התחבורה היא חסרת בסיס ובעיקר מנותקת מהמציאות.
נסיעותיי לעבודה בשבועות האחרונים הפכו למאיימות במיוחד. עבורי, ובעיקר לשאר הנוסעים, למראית עין, האזור סביב הנהגים מגודר בסרטי סימון ושלטי אזהרה, אך שאר הנוסעים כדבוקה אחת – מאוחדת ומסוכנת.
לגברת הנחמדה, שישבה באמצע קו 12, מגבעת משואה לתלפיות, יש תור לרופא במרפאה במלחה, היא שיתפה בקול את שכנה לספסל, בריחוק כמובן, ועם מסכה. 'ואני לשוק', הגיב הגבר, והחזיר את המסכה לפיו. וכולנו, הנוסעים העומדים, הבטנו בחומרה בגבר שהשתעל מאחור וכבש את מבטו מבושה. על חלונות פתוחים מיותר לדבר, גם זה בימינו נושא שטעון בירור, 'קר לי או חם לי' ואני כבר מסוחרר מהמחשבה של תוצאות הנסיעה.
בינינו, זה לא שאני יכול להתרפק על זכרון של נסיעת חלומות בתחבורה הציבורית בירושלים, אבל ראבק, יש אוכלוסייה בסיכון שזקוקה ליחס מינימלי מכבד וראוי, היום, יותר מתמיד.
תגבור של קווים לצד הגבלה על מספר הנוסעים זה בר ביצוע, ועל הדרך זה רק יכול לשפר את חווית הנסיעה. הבעיה היא שנוסעי התחבורה הציבורית, בישראל ובירושלים בפרט, הפכו לקהל שבוי ונרמס – מבחינת משרד התחבורה והעומדת בראשו השרה מירי רגב, נראה כי הנוסעים בתחבורה הציבורית נמצאים בעדיפות שנייה, בדיוק כמו ישראל השנייה. אנחנו אהובים וחשובים אבל כנראה לא מספיק שווים בשביל שמישהו יהפוך את השולחן וידרוש מחברות ההיסעים שירות סביר, בטוח ובריא.
את מה שעובר על משרד התחבורה תיאר שבוע שעבר שר התחבורה הקודם בצלאל סמוטריץ בראיון ל"דה מרקר": "הכל פוליטיקה", כך אמר, "וזה עצוב, כי במשרד כזה התנהלות פוליטית היא הרסנית ותהיה בכיה לדורות".
בשורה התחתונה. כששרי תחבורה מתקוטטים על קרדיט ומלחמות אגו מנהלות את המצב הסבוך והמורכב – מי שמשלם את המחיר בשטח הם הנוסעים. רק בריאות.
לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד
הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת14"
"כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם
תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
אמת לאמיתה !
גם אנחנו צורכים תחבורה ציבורית לצערי. ונוסעים בקו 12 הידוע לשימצה … גם קו 78 סכנת נפשות ,
ממש שמים עלינו פס !!
אוטובוסים מלאים עד אפס מקום, חלונות סגורים- מה שגורם לי לריב כל הזמן עם אנשים שמפחדים מקצת רוח, אבל לא מקורונה !
והרבה אנשים שלא עוטים מסיכות , או שעוטים כאקססורייס
הנעל
שרת התחבורה גברת גרב מנותקת מהציאות במרחק שבין כף הרגל לראש . ובהתאם לכך זה שמה בתגובה.
ירושלמי מקופח
"גם בעידן רגב.."
מה ציפית , שהיא תעשה משהו מועיל ?!
במשרד התחבורה נושאים ברכב שרד עם נהג , איך הם ידעו שיש עומס ?!
ר. אפק
חבל שמירי רגב, בכל משרד שהגיעה מתנהגת לפי מה שהיא יכולה לקבל כותרות ולא טובת הציבור. כירושלמי שמבקר כל שבוע בתל אביב גם שם היא מונעת קידום המטרו, שזה אמצעי לתחבורה ציבורית הכרחי, כמו בכל הארצות אירופה.
לזכותו של שמוטריץ יאמר שניסע לקדם דברים חיובים וחיונים לתחבורה ציבורית אפילו אם יקחו הרבה זמן, שלא כל פוליטיקאי עושה.
גם בנט כשר הבטחון דאג במקצויעות! שלא כמו כאשר היה שר החינוך שהכניס הרבה פוליטיקה למשרד.
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
רגב צודקת תקציב המדינה נעלם הם מפחדים להציג אין משהו דאג להעלים. תקציב המדינה זה כרטיס ההדחה של ביבי לכן אין לו מה להציג ואנחנחנו חמורים משלמים מיסים למדינה המושחתת שידעה הארץ בראשות איש אחד שמוכר צוללות למדינות אויב. כמו כן הקופה שלו רק גדלה צריך לחקור אותו על כול כספי. הנוכחות עוברת כול גדול