נגיף הקורונה (צילום רויטרס P. RAVIKUMAR)
(צילום רויטרס P. RAVIKUMAR)

פרשת בדיקות הקורונה הפיראטיות: הותר לפרסום שמו של הבכיר במד"א ירושלים

בית משפט השלום בירושלים התיר לפרסם הבוקר את שמו של הבכיר - אבי חובב, סגן מפקד מרחב ירושלים במד"א - שלפי החשד מעורב בפרשת בדיקות הקורונה הפיראטיות; מעצרו הוארך בארבעה ימים

פורסם בתאריך: 9.10.20 13:20

הלם במד"א ירושלים: הבכיר, שלפי החשד מעורבת בפרשת בדיקות הקורונה הפיראטיות, הוא אבי חובב, סגן מפקד מרחב ירושלים במד"א.

כפי שפורסם ב"כל העיר", מתנדבי מד"א ירושלים חשודים כי ביצעו בדיקות קורונה פיראטיות ברחבי הארץ, בעבורן גבו מהנבדקים כסף אותו גרפו לכיסם בסכום כולל של עשרות אלפי שקלים, כל זאת תוך שימוש בערכות הבדיקה של מד"א וניצול מעמדם בתור מתנדבי הארגון.

חובב חשוד במעורבות בפרשה, שעניינה גביית כספים בעבור בדיקות קורונה פיראטיות, תוך ניצול מעמדו הבכיר במד"א. לפי החשד הבדיקות נשלחו למעבדות, שאינן מוכרות על ידי משרד הבריאות, בשטחי הרשות הפלסטינית וברמאללה. במסגרת החקירה חובב נעצר אתמול, ובחקירתו "התגלו סתירות רבות", כך טען נציג המשטרה בדיון הארכת מעצרו של החשוד היום, שישי, בבית משפט השלום בירושלים. עוד טען נציג המשטרה כי "מתוך כלל החקירה עולה כי החשוד ניצל את הבלגן השורר במדינה ואת מעמדו. אין צורך לפרט לגבי הפגיעה בציבור בעקבות תוצאה שלילית, שלאחר מכן הנדגם נמצא חיובי בעקבות בדיקות תקניות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


סנגורו של חובב, עו"ד אלי גולשווילי, טען בשמו של חובב בבית המשפט כי "החשדות שמיוחסים למשיב הן חסרות כל בסיס ואין להן כל אחיזה במציאות". לדברי סנגורו, מדובר באדם שעובד במד"א כ-20 שנה, כאשר בשבעת החודשים האחרונים הוא למעשה מטפל בכל מערך הבדיקות של הקורונה במדינה, "עובד מסביב לשעון", כך תיאר סנגורו בדיון הארכת מעצרו בבית המשפט. בין השאר הוא אחראי לכ-7,000-6,000 בדיקות המתבצעות בכל יום במרחב ירושלים ועל פעילותם של הדוגמים.

סנגורו ביקש לאסור את פרסום שמו, אולם חובב אמר בבית המשפט כי אין לו בעיה ששמו יפורסם.

בין השאר אמר היום חובב בבית המשפט: "אני במשך שבעת החודשים האחרונים הקדשתי את כל חיי למען הורדת התחלואה ושררת ההדבקה בירושלים. אני יודע איזה חשדות מיוחסים לי ומסרתי את גרסתי. לדעתי אין שום קשר בין סיכון הציבור לאותם דברים שאני הייתי מעורב בהם ומכיר אותם. אם אני ישבתי פה כמעט כל שבוע לבנות מענה לפגיעות בשנים האחרונות ולקורונה בחודשים האחרונים ואם כך עשיתי והמדינה סמכה עלי היא יכולה סמוך עלי שלא אשבש פעולות חקירה. אני מתחנן להטיל עלי את כל המגבלות ומצדי שיפרסמו את שמי, אין לי עניין בזה, יש לי עניין לחזור לילדיי, אני מבטיח לא ליצור קשר עם אף אחד ממד"א. אני מתחייב לעשות את זה. להגיד שאני זה שמפיץ מחלות במד"א זה לא יכול להיות, כל פעולותיי בשבעת החודשים האחרונים היתה איך לקטוע את ההדבקה. אני מבין את החשש אבל אני מתחייב שלא אדבר ולא אעביר כלום לאף אדם שקשור למד"א עד שתסתיים החקירה".

חובב חשוד בעבירות של גניבה על ידי עובד, עשיית מעשה העלול להפיץ מחלה וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים. השופטת ג'ויה סקפה-שפירא החליטה להאריך את מעצרו בארבעה ימים, עד ליום שני, 12.10.



תגובות

24 תגובות
24 תגובות
  1. מאיר

    אבי בחור מיוחד.
    נתן את הנשמה כל תקופת הקורונה.
    הלוואי והכל יהיה טעות

  2. אלי

    זה לא אשמתו החרדים שיחדו אותו.
    לחסידים יש המון כסף גם אני הייתי מתפתה.

  3. מכיר מקרוב את אבי

    אבי אדם ישר, כל חייו מסור למען עם ישראל במד"א ובארגונים נוספים שמתנדב בהם ממש מסביב לשעון. זאת ממש עלילת שוא על אדם צדיק!

  4. חלי

    אבי בנאדם הכי ישר שקיים הכל יתברר כעלילת שווא!
    כל כולו הוא תרם למען האנשים !

  5. אחד שמכיר את המטריה

    האירגון הזה צריך ניעור על מנת שלא יפגעו האנשים שבאמת עובדים נהגים חובשים,חובשי רפואת חרום רופאים ויתר העובדים למען האזרחים צריך מיד לשלוח את ההנהלה והמנהל בראש הביתה ולמנות אחרים במקומם עם זמן מוגבל של 3 שנים ולא כמו היום שמינוי פוליטי מנהל גרוע את האירגון כמו כן צריך לשנות את חוק מד"א

  6. בנאדם ממש טוב

    לא מאמין הוא עזר עשרות אלפים של חולים, במשך שנים, לא לילה ולא יום.

  7. סמירה

    הוא עדיין חשוד.לא לגזור את דינו.אולי עשה ואולי לא.
    אני לא מכירה אותו

  8. דוד

    בדיוק כמו שעשו לישעיהו הבר. מי שמכיר את אבי חובב באמת ויודע כמה הוא עושה למען מד"א ירושלים. את כל כולו ב20 שנה האחרונות נתן. כמשהו שמכיר אותו אישית אין לי שמץ של ספק שהכל יחזור כשר. בחצי שנה אחרונה היה 27/7 פנוי למערך נגד קורונה לא הגיוני שהיה קשור איכשהו נגד. אל תמהרו לשפוט אדם ולחרוץ את גורלו לפני שבגלל גילו משהו.

  9. רמי

    כי השוחד יעוור עיני חכמים , מי ש"חכם" לוקח שוחד . מי שחושב "אף אחד לא ראה ואף אחד לא שמע " אומרים לו "סוף דבר הכל נשמע "

  10. איש מסור היה ראוי לחכות עם הפירסום

    אדם שמסביב לשעון מטפל באנשים אחרים תוך סיכון לו ולמישפחתו, איש רפואה. מותש מהמצב בשטח, עוד יוצר מבשנים עברו. מהריחוק שהמצב הוביל שלו ממשפחתו. ראוי היה לסיים את החקירה לפני שמפרסמים. אין לי ספק שזו פגיעה מוראלית חריפה לעובדי ומתנדבי מד״א המדהימים.

  11. מרגל

    כולם בסוף גנבים …ואנחנו האזרחים אוכלים חרא מזה. ומהסגר שניכפה עלינו. כול אחד שצריך להיות אחראי למעשים שלו ..לא השוטרים ולא הצבא צריכים לעשות בביסטר לאזרחים. כול מי שמפר בידוד או הולך להפגנות, לים, לא יקבל טיפול במקרה שנידבק ואז נראה אותם מצפצפים על הנחיות.

  12. חפצה בעילום שם

    הכל פוליטי. מנסים להפליל בכירים ע"מ להניס במקומם אנשים "משלהם"
    תתעוררו לפני שיהיה מאוחר…

  13. רופא

    תשלמו לפראמדיקים כמו לשופטים – 90000 לחודש, לא יצטרכו לבצע דביקות מהצד.

  14. אחד שיודע

    אבי הדמות הכי נורמאלית בכל האירגון הרקוב הזה. אין ספק שעושים לו תרגיל. האיש ישר כמו סרגל וכסף לא מדבר אליו.

  15. מוחה

    אנשים שמתחילים חיים במד"א עובדים כל-כך קשה מייד נעצרים.לעומת המושחתים בפרקליטות וליאת בן ארי ונכדה שסטר לשוטר לא נחקר, ומחביאים אותו, ומחפים עליו ועל שחיתותם וכל הטיולים של ראשית מח"ש ורק היום בג"צ השמאלנית קבע ששוברים שתיקה לא יחקרו,אלה שמסיתים נגד ישראל ומפצים לשון רעה ודיבה על צה"ל לא נחקרים אפילו.ובתי מחבלים מוגנים ביד בג"צ
    שערוריה מה שקורה במערכת המישפט

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר