כיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)
כיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)

בעקבות הסגר: בעירייה מקדמים הקלות נוספות על העסקים בירושלים

מועצת העירייה תדון בשבוע הבא בהצעה להארכת הפטור מתשלום האגרה על הצבת כסאות ושולחנות ברחוב עד לסוף שנת 2020

פורסם בתאריך: 15.9.20 07:37

בשל המשבר הכלכלי של הקורונה והפגיעה הקשה בעסקים בעיר – בעיריית ירושלים מקדמים הקלות נוספות על בעלי העסקים בעיר. בין השאר – הארכת הפטור מתשלום אגרת היתר להעמדת כסאות ושולחנות ומתקנים ברחוב עד ל-31.12.20. מועצת העירייה צפויה לדון בהצעה להארכה בשבוע הבא.

ל"כל העיר" נודע כי מדובר בהיקף השקעה עירוני לא גדול, שנאמד בכ-327,000 שקלים. מחזיק תיק העסקים יהודה בן יוסף אומר בשיחה עם "כל העיר" כי "מאז שנבחרתי לתפקידי תיק העסקים כמחזיק אני קשוב יותר לבעלי העסקים בעיר, ובתקופה הקשה הזו עוד יותר, ואנחנו באמת מחפשים כל דרך לתת סיוע לעסקים בעיר בכל מה שאנחנו יכולים לעמוד בו ונמצא באחריותינו. ואחד מהדברים הללו זה באמת הפטור על השולחנות והכסאות ואנחנו פועלים ככל שניתן להקל על העסקים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בן יוסף מתייחס לדבריו אתמול של ראש העיר ליאון ל"כל העיר", שבהם הוא הבטיח כי יפעל לביטול תשלום הארנונה לעסקים בעיר לתקופת הסגר, ומוסר: "אני פועל מול הממשלה לקבל פטור מארנונה עד סוף השנה – העסקים זכאים לזה, אני חושב גם שאנחנו וכל השלטון המקומי צריכים לדחוף שאם הולכים לסגר אז שהעסקים יקבלו את הכסף לפני ולא אחרי על מנת להוריד את המרירות והבירוקרטיה ובסופו של דבר בלאו הכי המדינה משלמת, אז אנחנו חשוב לנו שהעסקים יעמדו ולא יפלו, כי כל חנות שנסגרת בירושלים אני בעצם חש כאב מאוד גדול ובני אדם איבדו את השכר שלהם ולכן הפטור הזה הוא צעד קטן במאבק מאוד גדול שאנחנו מנסים לעשות הכל להתמודד איתו".


יהודה בן יוסף (צילום: פרטי)

יהודה בן יוסף (צילום: פרטי)


יו" האופוזיציה עופר ברקוביץ (התעוררות) תומך בהקלות לעסקים שמקודמות בעירייה ומוסר: "העסקים בירושלים זקוקים כעת לכל עזרה אפשרית, המשבר ממשיך להחריף והמצב לא נהיה קל יותר. כבר בתחילתה משבר דרשנו להוריד את האגרות עד לסוף השנה ונאבקנו למען העסקים וכעת ניצחנו למענם. הורדת האגרות תקל על העסקים בתקופה המורכבת בעלות נמוכה לתקציב העירייה, ועל העירייה להמשיך לפתוח את הכיס למען העסקים .בעלי עסקים ירושלמים, אתם לא לבד במשבר הקשה והתעוררות ממשיכה ותמשיך למצוא כל פיתרון עבורכם".

בתוך כך, לקראת הדיון בהצעת הארכת הפטור לעסקים, חבר הקואליציה יוחנן ויצמן (אגודת ישראל) פנה אמש לחברי המועצה מהסיעות החרדיות והדתיות בעיריית ירושלים, בבקשה כי הפטור מתשלום האגרה על הוצאת כסאות ושולחנות, לא יחול על עסקים שפועלים בשבת: "מבקש הצבעתכם להתנות את מתן הפטור מאגרת ההיתר להוצאת שולחנות בשמירת חוקי העזר כפי שדורשים מבתי כנסת ומוסדות חינוך בהקצאות, ולתת את ההטבה רק למצייתים לחוק; חל איסור להגיש אוכל ומשקה מחוץ לכתלי המסעדה 'בימי מנוחה, למעט יום הכיפורים וליל תשעה באב, לא יפתח אדם ולא ירשה לפתוח בית אוכל. לא ימכור אדם ולא יגיש ולא ירשה למכור או להגיש אוכל ומשקה אלא בתוך כתלי בית האוכל ולא דרך חלון או באורח אחר בחוץ או אל החוץ'".




תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר