במוצאי שבת יגיעו הדג נחש למופע בזאפה, כשמאחוריהם 20 שנות פעילות ותשעה אלבומים, האחרון שבהם “זמן להתעורר” יצא בשנת 2013. הסינגל מהאלבום “זמן להתעורר” ליווה את הסרט “פלאות” של אבי נשר. שאנן סטריט, סולן הלהקה היה גם שותף לכתיבת התסריט. מאז כבר עבר זמן מה, שבו הלהקה בעיקר מדלגת בין במות שונות ברחבי בארץ.
בתשובה לבקשת “כל העיר” לקיים ראיון לרגל המופע בעיר, ביקשו חברי הדג נחש – שאנן סטריט, גיא מר, שלומי אלון, יאיא כהן אהרונוב, דודוש קלמס ומשה אסרף – לקיים אותו במשותף ולא להבליט חבר כזה או אחר בלהקה. כנראה שזוהי הייחודיות של ההרכב וזהו ההסבר לכך שהם מצליחים לשרוד יחדיו כל כך הרבה שנים – הם פשוט נהנים מהביחד.
“הדג נחש היא להקה שמופיעה כמעט בלי הפסקה”, אומרים חברי הלהקה, “למען האמת הבמה היא המקום כמעט הכי נוח בשבילנו. כמו בכל הופעה, גם במוצאי שבת בזאפה, אנחנו ניתן בראש כמו שאנחנו אוהבים ובטח גם נפתיע ונהיה מופתעים בעצמנו”.
האלבום האחרון יצא בשנת 2013, האם יש אלבום חדש באופק?
“איזו התפרצות לדלת פתוחה. חסכתם לנו את הצורך להשחיל כאילו בנון שלנט את העובדה שאנחנו מסיימים ממש בימים אלה את הקלטת האלבום העשירי שלנו. תודה”.
האם יהיו בו השפעות מוזיקליות חדשות שעברתם בשנים האחרונות?
“אנחנו קבוצה די גדולה, לכן כל השפעה היא פי שישה. פה בארץ כולנו שומעים לאחרונה את קרולינה, את גיא מר, שהוציא כבר שלושה סינגלים מהחדש שלו שתכף יוצא, וגם את ילדי בית העץ אנחנו שומעים עם הילדים. תענוג גדול מה שקורה בסצנת ההיפ-הופ הישראלית לאחרונה. כמה כישרון ואנרגיה! יש הרבה ממה ליהנות ואפילו פה ושם אפשר לקבל השראה”.
אחד הנושאים בהם התבטאו חברי הלהקה ללא היסוס בעבר היה נושא הסמים הקלים, וכיום, עם ההתקדמות בגזרת אי ההפללה, הם די מרוצים. “אנחנו חושבים שמוטב מאוחר מאשר לעולם לא”, הם מכריזים, “עכשיו צריך לסגור פלומבה את כל הקצוות שנשארו פתוחים עם הצעת החוק הזו ולחגוג ניצחון קטן, אבל מתוק מאין כמוהו”.
כלהקה שצמחה בעיר, מה דעתכם על הקהל הירושלמי?
“הקהל הירושלמי מיוחד כמו העיר ירושלים עצמה. קשה ‘להרוויח’ אותו, אבל כשמצליחים הוא נותן הכל ואז כולנו עפים”.
מה דעתכם על הסצנה המוזיקלית הירושלמית של היום?
“המממ, את הדברים שאנחנו שומעים אנחנו אוהבים, ולאחרונה התלהבנו מ’פלא אוזן’. תכלס היינו שמחים לשמוע יותר”.
מה המקום האהוב עליכם בעיר?
“אוי זה קשה. אנחנו שישה חברי להקה ולכל אחד יש שישה מקומות אהובים”.
אחרי התלבטות קלה, שבמהלכה עלו באוויר 15 מקומות לפחות, הם פוסקים: “בואו נסגור על הקזינו דה פריז ברחוב מחנה יהודה 3 (הבר של שאנן סטריט, ד.י.)”.
ירושלים היתה בכותרות בשבוע שעבר דווקא בהקשר התרבותי עם סיפור גלריה ברבור והמופע של שושקה במסגרת שאון חורף. מה חשבתם על האירועים האלה?
“לדעתנו אין גבולות לאמנות. הניסיונות להגביל אמנים מעידים על הבנה לקויה של הדמוקרטיה ועל חוסר הבנה של מקומו של האמן בחברה בריאה. יודגש: אף אחד לא חייב להסכים עם מה שקורה בגלריה ברבור כשם שאף אחד לא חייב ליהנות מהמופע של שושקה, אבל הדיון על סגירת גלריות וביטול מופעים מסיבות פוליטיות פסול מעיקרו”.
תגובות