אילוסטרציה של מתאבדים, התאבדות, דיכאון - אדם יושב על ספסל (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(צילום אילוטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

מייסדת עמותת מש"ה שמסייעת לאנשים בסיכון אובדני: "משבר הקורונה מביא לעלייה בהתאבדויות"

המשבר הכלכלי בשל הקורונה - גל נסים-עמנואל, מייסדת תנועת מש"ה, הפועלת להעלאת המודעות למניעת התאבדויות, אומרת בשיחה עם "כל העיר" כי "הקורונה הפכה למאיץ רב עוצמה להחרפה של משברים נפשיים קיימים"

פורסם בתאריך: 15.7.20 08:03

משבר הקורונה הביא עמו לא רק עלייה בתחלואה – אלא גם עלייה מסיבית וניכרת בשיעורי האבטלה, העוני, האלימות במשפחה ואף למצבים נפשיים מורכבים, שמובילים לעלייה במקרי ההתאבדות. כפי שפורסם בחודש שעבר, בחצי שנה האחרונה נרשמת במשרד הבריאות עלייה של 4.5 אחוזים במספר האנשים ששמו קץ לחייהם ברחבי הארץ.

"משבר הקורונה מביא לעלייה בהתאבדויות", אומרת בשיחה עם "כל העיר" גל נסים-עמנואל, מייסדת העמותה הירושלמית 'מש"ה', שפועלת להעלאת המודעות לתחזוקת הנפש ולמניעת התאבדויות. "העלייה בשיעורי ההתאבדויות בתקופה זו, כמספר חודשים לאחר פרוץ הקורונה, אינה מפתיעה וצפינו אותה מראש. אובדנות היא תחנה סופית וטרגית של משבר נפשי, הקורונה הפכה למאיץ רב עוצמה להחרפה של משברים נפשיים קיימים או מהווה תשתית להיווצרותם של משברים חדשים כמו בידוד, הגבלת התנועה, פיטורים, מתחים ואלימות בתוך המשפחה – כל אלה ועוד מהווים תשתית לשבר נפשי אישי חברתי ועלייה צפויה בשיעור התאבדויות".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


נסים-עמנואל הקימה את עמותת מש"ה ב-2018, לזכרו של אחיה, מושיק אורי נסים ז"ל, ששם קץ לחייו על רקע משבר נפשי. העמותה שמה לה למטרה להפחית את שיעור ההתאבדויות בישראל באמצעות הקהילה, המהווה תפקיד קריטי וחשוב במניעת התאבדויות. כאשר המשימה המרכזית של מש"ה הינה הרחבה משמעותית של מערך החירום שמטרתו לתת מענה במצבי קצה וסיכון אובדני.


גל נסים-עמנואל, מייסדת תנועת מש"ה (צילום: יפעת יוגב)

גל נסים-עמנואל, מייסדת תנועת מש"ה (צילום: יפעת יוגב)


"בחודשי מרץ ואפריל היתה התמתנות, אך בחודש מאי שוב היתה עלייה במקרי ההתאבדויות כי בעצם 'התרגלנו למצב'", טוענת נסים-עמנואל. "בנוסף, אני נחשפתי למקרה של בחור שהדיכאון שלו החריף בשל המשבר – הקורונה יוצרת למעשה החרפה במצבים הנפשיים, מה שגורם להתאבדות. לכן, בתנועת מש"ה יש לנו מערך חירום קטן ואנחנו מעניקים הדרכה ליווי ותמיכה לאדם שנמצא בסיכון אובדני ולמשפחה. אנחנו יוצרים סביבו מעטפת אנושית של כשבעה מתנדבים, שמלווים את האדם בתקופה של הסיכון, ומלמדים את המתנדבים ואת אנשי המשפחה כיצד להקשיב לאדם שנמצא בסיכון, ועוד מירב פעולות מצילות חיים".

בתקופה לא קלה זו בשל משבר הקורונה, תנועת מש"ה מזמינה את הקהילה לקחת חלק ולתרום למערך באמצעות רכישת פנקסי מש"ה – אסופת סימניות עם מילים טובות שמגבירות את החום האנושי והאמפתיה. המהווים כיום מקור המימון העיקרי להרחבת מערך החירום של התנועה, כאשר ברכישת פנקס יש לכל אחד חלק בעשיית הבדל ושותפות בפעילות מש"ה. "המטרה העיקרית שלנו בתנועת מש"ה היא להרחיב את מערך החירום ואת המודעות לנושא", מסכמת נסים-עמנואל. " זאת על מנת לתת מענה לצורך האקוטי שקיים בחברה הישראלית. אנחנו רוצים שהקהילה תצטרף למערך שלנו באמצעות תמיכה, ובגלל שזו שעה קשה, אנו קוראים לציבור לקחת חלק מהמערך". לרכישת פנקסי מש"ה – https://lp.vp4.me/k9p7



תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר