מתכננת מחוז ירושלים שירה תלמי באבאי, הדמיה של הרכבת הקלה בעמק רפאים (צילום: אלידור חדד; הדמיה: תוכנית אב לתחבורה)
מתכננת מחוז ירושלים שירה תלמי באבאי, הדמיה של הרכבת הקלה בעמק רפאים (צילום: אלידור חדד; הדמיה: תוכנית אב לתחבורה)

מתכננת מחוז ירושלים העידה בבית המשפט: דמות בכירה במשרד התחבורה איימה עלי

שירה תלמי-באבאי, מתכננת מחוז ירושלים, העידה בבית המשפט המחוזי בעניין עתירה שהגישו המתנגדים למעבר קו הרכבת בעמק רפאים, וסיפרה כי דמות בכירה ביקשה ממנה לעכב את הפרויקט: "אמרתי שאני לא מקבלת הנחיות מקצועיות ואני לא כפופה במשרד התחבורה, ואיימו עלי שגם חסן מהנמלים חשב אותו דבר, זה מוקלט אצלי"

פורסם בתאריך: 9.7.20 17:00

מתכננת מחוז ירושלים שירה תלמי באבאי העידה בחודש שעבר בבית המשפט המחוזי בירושלים, בענין עתירה שהגישה עמותת "רפאים במושבות" נגד התוכנית למעבר הקו הכחול של הרכבת הקלה בעמק רפאים. במהלך עדותה בפני השופט אלי אברבנאל, חשפה תלמי באבאי כי דמות בכירה במשרד התחבורה איימה עליה וביקשה ממנה לעכב את הפרויקט.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת3"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"אני כן אומרת, ולא יפה לומר, לגבי הטלפון שקיבלתי אולי מהשר, אלא מדמות בכירה במשרד התחבורה שהיה בפריימריז", ציינה תלמי באבאי בעדותה, "היינו בפריימריז והיינו צריכים לקדם את הרכבת הקלה בעמק רפאים וביקשו ממני לא לקיים את הדיונים, ואמרתי שאני לא מקבלת הנחיות מקצועיות ואני לא כפופה במשרד התחבורה, ואיימו עלי שגם חסן מהנמלים חשב אותו דבר, זה מוקלט אצלי".

במהלך עדותה התייחסה תלמי באבאי לחברי העמותה המתנגדת וציינה כי "מעולם לא פגשתי בחבורה כל כך משפיענית ומקורבת כמו החבורה הזו, היא מייצרת ועדה נפרדת".

כמו כן, תלמי באבאי אמרה בתחילת עדותה כי "אני והצוות שלי והעיר כולה יש לנו מטלה כבדה מאוד לטפל בעיר המורכבת הזו ואנחנו באיחור של 20 שנה, והמדינה באיחור של 20 שנה. וזה שישבנו פה בדיונים, שמענו ימים, ובהמשך לקו הכחול, ובמסירות נפש נשארנו לשמוע את הדברים, לא כי אין לנו חיים, אלא כי אנחנו באיחור מטורף והרשת אמורה להציל את העיר ועכשיו אנו תוקעים את העיר. הוועדה המחוזית שלנו קיבלה החלטה אחראית ומקצועית ודנה בכל הקו שאורכו 21 ק"מ ולא נתקלנו בסיפורים מהסוג הזה".

כאמור, מדובר בעתירה שהגישה עמותת "רפאים במושבות" נגד יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה עמיר שקד, הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, עיריית ירושלים, צוות תוכנית אב לתחבורה, משרד הבינוי והשיכון ופעילי תחבורה, שמקדמים את מעבר קו הרכבת בעמק רפאים.

כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר" תוואי המקטע של עמק רפאים, שאורכו כ-1,200 מטרים בלבד, הוא בסיס למאבק תושבים, מהגדולים ומהיצריים ביותר שנראו בירושלים. מדובר על מאבק עתיר ממון, שחצה את המושבה לשני מחנות. בין השאר נערכו הפגנות, לא מעט כנסי תושבים, דיונים וקידומים ממומנים ברשתות החברתיות. כלל ההתנגדויות לתוכנית נדחו, למרות זאת המתנגדים אליה ממשיכים לפעול נגד מעבר הקו בין כותלי בתי המשפט.




תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. נעמה לוי

    אם התושבים שם מתעקשים לפגוע בעצמם והילדים אקולוגית,אז מה אכפת לעירייה.תימצאו עורק מקביל,ותעבירו שם את הרכבת הקלה.אי אפשר בימינו להבין אנשים שמעדיפים עשן של מכוניות על כוס הקפה שלהם.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר