רופאים צעירים, נגרות אקולוגית, חקר בעלי חיים ומרחבי למידה מיוחדים: אלה הם רק חלק מהמגמות ותוכניות הלימודים שיזמה עיריית ירושלים יחד עם מנהלי בתי הספר וצוותיהם והביאו לגידול ברישום למוסדות החינוך העירוניים בירושלים.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"
"כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם
תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]
בעירייה מדווחים כי לדוגמא בשכונת גילה נרשמו לבית הספר חמ"ד תירוש 51 ילדים, שהם 30 אחוזים יותר מהנרשמים בשנה הקודמת ובתי הספר אגרון, גואטמלה וטל חיים, שבשנים האחרונות פתחו כיתה אחת בכל שכבה, יפתחו בשנה הבאה שתי כיתות.
"בבית הספר אגרון, שם נרשם גידול של כ-100 אחוזים ברישום", מוסיפים ומציינים בעירייה, "הצליחו להשיג את הנתונים המרשימים בזכות העובדה שלצד מקצועות הליבה מקיימים שם שלוש מגמות רב תחומיות: קיימות, המאגדת שתי גינות וחממה, פרויקט מיחזור, נגרות אקולוגית ועוד; מדע וטכנולוגיה, המאגדים את מקצועות הרובוטיקה, מייקינג, חקר בעלי חיים ורופאים צעירים; ומגמת אומנויות, אשר שמה דגש על לימודי מוסיקה, נגינה, אמנות המחזור ומחול. יצוין כי בית הספר אגרון הגיע להישגים מרשימים במבחני המיצ"ב ודורג באחוזון 9 בעברית ובחשבון לצד ציונים גבוהים בסקרי שביעות רצון בקרב ההורים והתלמידים".
כמו כן, בשכונת הר חומה ייפתחו בשנת הלימודים הבאה 2 כיתות בכל אחד מבתי הספר הממלכתיים. "לתיכון החדש בשכונה נרשמו 70 תלמידים והוא קרוב לפתוח 3 כיתות", מוסרים בעירייה. " הנתונים הללו מלמדים כי מרבית התושבים לומדים במוסדות חינוך בשכונה, נתון שמצביע על שינוי מגמה ועל עלייה דרמטית באמון ההורים במערכת החינוך העירונית בהר חומה".
בנוסף, בחטיבת הביניים הממלכתית בשכונת רמות ייפתחו בשנה הבאה 3 כיתות ובית הספר יהפוך למוסד 6 שנתי רשמי שייתן מענה לתלמידי צפון העיר. "יובל נבו, המוביל את הקמת החטיבה, זוכה להערכה רבה בזכות התוכנית הפדגוגית החדשנית שהוא מוביל יחד עם הצוות החינוכי", מדגישים בעירייה.
גם בשכונת פסגת זאב נרשמו נתונים מרשימים: קבוצת מנהלי בתי הספר, יחד עם מרכז "איפכא" העירוני, תרמו רבות לגידול העקבי במספר התלמידים הלומדים בשכונה – בחינוך היסודי והעל יסודי. מרכז 'איפכא', המהווה מוקד משיכה מרכזי למוסדות החינוך בשכונה, מלווה את בתי הספר בהטמעת חדשנות ופיתוח מיומנויות בקרב התלמידים, על פי מסמך המיומנויות של ה-OECD ומסמכי החדשנות של משרד החינוך וביניהן: שיתופיות, למידה עצמאית, עבודת צוות, עבודה מבוססת אתגר ועוד. כחלק מפעילות המרכז התלמידים משתתפים בשבוע אתגר במהלכו מתנסים בפעילויות כמו בישול, בניית מכונות, קידום פרויקטים לשיפור פני העיר ועוד, כל זאת כחלק מתפיסה פדגוגית מוכוונת מיומנויות.
- מול בתי הדיירים – החלם בשכונת מלחה
- הסיוט החדש בתלפיות: עוד עבודות כביש והסדרי תנועה מאולתרים
- עד הבית: זירת המשלוחים והאספקה של ירושלים
תגובות