פרויקט רובע העסקים הענק בכניסה לעיר ממשיך להתקדם בהתאם לתוכנית. השבוע הוכרזו החברות הזוכות במכרז הראשון ששווק במגה-פרויקט. מדובר על מתחם K – אשר ממוקם בלב רובע העסקים, בין היכלי המשפט לבין בנייני האומה. על פי המכרז – במתחם יוקמו שני מגדלים בני 36 קומות כל אחד בהיקף כולל של 78,000 מ"ר בנויים. תמהיל השימושים המאושרים בשטח: מסחריים, תעסוקה, משרדים, מלונאות ושימושים ציבוריים.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"
"כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם
תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]
החברות הזוכות במכרז, כך הכריזו עיריית ירושלים ורשות מקרקעי ישראל, הן 'אמות השקעות בע"מ' ו'אלייד נדל"ן בע"מ'. סכום ההצעה שהגישו עומד על 180 מיליון שקלים לא כולל מע"מ ולא כולל הוצאות פיתוח.
"מתחם K ממוקם בסמוך לתחנת הרכבת יצחק נבון – תחנת הרכבת המהירה לתל-אביב", מציינים בעיריית ירושלים. "למתחם תכנית בתוקף המאפשרת בינוי של 2 מגדלים בני 36 קומות כל אחד. תמהיל השימושים המאושרים כוללים שימושים מסחריים, תעסוקה, משרדים, מלונאות ושימושים ציבוריים, בהיקף כולל של 78,000 מ"ר. בימים אלו מקדמות רשות מקרקעי ישראל ועיריית ירושלים, באמצעות חברת עדן, תכנית חדשה לרובע הכניסה לעיר אשר תגדיל את הזכויות והשימושים במתחם K ותאפשר את הגדלת מספר הקומות שני המגדלים ל-40 קומות כל אחד, לשימושי מסחר, תעסוקה, שימושים ציבוריים ומגורים בהיקף של כ-102,000 מ"ר".
עוד מוסיפים בעיריית ירושלים: "מתחם K יבנה בלב המרכז העסקי החדש, ובצמוד למרכז התחבורתי אשר יכלול את תחנת הרכבת המהירה, תחנת האוטובוסים המרכזית, שלושה קווי רכבת קלה, הפרדה מפלסית בשדרות שז"ר, וחניון ציבורי תת קרקעי עם כ-1,300 מקומות חניה".
כידוע, כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", רובע הכניסה לעיר עתיד להיות מרכז העסקים החדש של העיר ירושלים ויכלול כ-20 מגדלים בני 40-18 קומות, המיועדים לשטחי תעסוקה, מסחר, מלונאות, מגורים, מבני ציבור ותרבות. "המרחב הציבורי בפרויקט ישודרג ויהפוך לאיכותי ומזמין", נמסר מעיריית ירושלים, "כלל הרחובות ישופצו בסטנדרט גבוה ויוצא דופן, שטח הפרויקט יתפרס על פני כ-220 דונם. מימוש פרויקט הכניסה לעיר יהווה מנוף לעיר ויספק כ- 60,000 מקומות עבודה חדשים לבירת ישראל".
ראש העיר משה ליאון: "השיווק המוצלח של מתחם K הוא הצבעת אמון בעיר ירושלים, בפוטנציאל הכלכלי שלה והאמון שהמגזר העסקי רוכש לתהליכים המהותיים שקורים בה. כל אלה כנגזרת מהאסטרטגיה של קידום העיר בכל המרחבים, בדגש לבניה, תעסוקה, מלונאות ואיכות החיים של התושבים. אני מברך את החברות הזוכות במכרז השיווק למתחם K. זהו עוד שלב בדרך להפיכת ירושלים לבירת העסקים של ישראל. המתחם, יהיה אבן שואבת לחברות עסקיות מירושלים ומחוצה לה תוך קישור תחבורתי מהיר לערי המרכז ויספק אפשרויות תעסוקה נוספות לתושבי ירושלים. נמשיך לפעול במלוא המרץ לטובת פיתוח מרכזי תעסוקה ומסחר והתשתיות, לטובת תושבי ירושלים והבאים בשעריה".
מנהל רשות מקרקעי ישראל עדיאל שמרון: "רמ"י מנהלת את אדמות המדינה מתוך ראייה אחראית הרואה בקרקע משאב מרכזי לפיתוח חברתי וכלכלי של ישראל. בשנים האחרונות קדמנו שורה של פרוייקטים מחוללי שינוי ברחבי הארץ. בפרוייקט שער העיר הושקעו על ידי רמ"י מאות מיליוני ש"ח, בפיתוח תשתיות, על מנת להביא את הפרויקט לכדי מימוש וכדאיות כלכליות. אנו גאים להיות שותפים לפיתוח הבירה ולהתנעתו המעשית של הפרויקט".
- הסיוט החדש בתלפיות: עוד עבודות כביש והסדרי תנועה מאולתרים
- ההתפוררות של הבניין עם ציור הקיר באגריפס
- פשרה או התקפלות? הכביש החדש בית רמת שרת לבית וגן מסעיר את הדיירים
- עד הבית: זירת המשלוחים והאספקה של ירושלים
יפה שמכניסים
עוד שטחי מסחר ומשרדים לעיר,ולוחצים על עוד משרדי ממשלה להגיע לעיר
הרי בסופו של דבר משהו צריך לממן את העיר הזו,אם זה דרך שטחי מסחר,או תמיכה מהמדינה שמזרימה סכומי עתק לעיר שהופכת לשטעטל חרדי גדול.
גם העיר התאומה בני ברק בנויה על הכנסות ממשרדים ושטחי מסחר שנמצאים בעיר.
ירושלים שלי נגנבה
קם דור חדש שלא ידע את תדי קולק .
ירושלים צריכה להתחדש ולא להיבנות מחדש.
הכניסה לעיר צריכה להיות מרובחת עם גנים, פרחים עצים, לא עם בניני ענק שיושבים אחד על השני צפופ בלי אוויר. כמקום מעבר. את המיבנים של הכניסה לעיר אפשר היה לבנות במשטחים גדולים בסוף רמות קרוב לציון הנביא שמואל . אסון גדול לגנוב את יופיה של ירושלים.
אסור להפוך את ירושלים לעיר מודרנית כמו תל אביב או חיפה. אסון גדול ומאד עצוב, עצוב, עצוב….