רחוב צביה ויצחק – ציר מרכזי בשכונת גילה הפך בשבועות האחרונים לכביש מסוכן עבור נהגים. תושבים מתלוננים כי בעקבות צמצום נתיבי הנסיעה, בשל עבודות הרכבת הקלה באזור, הכביש הפך למלכודות של תאונות, בין השאר בשל היעדר סימוני כביש ברורים. רק בשבוע שעבר התרחשה תאונה, שבה היו מעורבים שלושה כלי רכב – הנהגים פונו במצב קל לבית החולים שערי צדק.
ל"כל העיר" נודע כי בעקבות התלונות העירייה תחדש את הסדרי התנועה באזור ותצבע מחדש את סימוני הכביש.
עופר איובי, יועצו הבכיר של ראש העיר משה ליאון ותושב השכונה, אומר ל"כל העיר" כי "אין ספק שצריך לשים לב שהכביש הזה היה בעבר עם שני נתיבים לכל כיוון, והוא הפך לנתיב אחד לכל צד. עכשיו הרבה פעמים אני רואה שלאנשים אין סבלנות והם עוקפים בפס הלבן, בגלל שהם תרגלו שבכביש הזה יש שני נתיבים. הדבר הזה מסכן את הציבור. אנחנו יודעים שהתושבים לא נהנים משלב העבודות של הרכבת הקלה, זה בטוח שזה גורם לסבל, אבל יחד עם זאת צריך עירנות יתר של הנהגים, הם צריכים לשים לב להסדרי התנועה החדשים".
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"
"כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם
תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]
לדברי איובי, "אני ביקשתי שיבדקו את הסדרי התנועה באזור, את סימוני השילוט, האם הם באמת ברורים כדי למנוע את התאונות האלה".
מנגד, תושב רחוב צביה ויצחק אומר בשיחה עם "כל העיר" כי "הסדרי התנועה תקניים לאור העבודות, התאונות הן תוצאה של חוסר זהירות של הנהגים. אני תושב השכונה ונוהג בכבישיה יום-יום. לא הבחנתי בליקויים. הדרכים משובשות פה ושם, יש שינויים בגלל העבודות, אבל מי שמציית לתמרורים ומתאים את הנהיגה לתנאים, לדעתי לא צריכה להיות לו בעיה. אין ספק שנדרשת יתר זהירות".
אחת התאונות הקשות והטראגיות התרחשו ברחוב לפני כחודש – במסגרתה תושבת השכונה שירלי כהן, בת ה-37, מצאה את מותה. נסיבות התאונה נחקרות במשטרת ירושלים והן ממשיכות לעורר סימני שאלה כבדים, לאחר שכהן נסעה בכביש במהירות שלא עולה על 30 קמ"ש. כפי שפורסם ב"כל העיר", ככל הנראה, אחד החשדות שעולים בחקירה הוא שכשל טכני בכריות האוויר הוביל לפגיעה האנושה.
כפי שפורסם ב"כל העיר בתחילת השנה הגיעו הדחפורים והטרקטורים לרחוב צביה ויצחק, במסגרת העבודות לסלילת הקו הירוק של הרכבת הקלה בשכונה. ברחוב צומצמו נתיבים. מדובר בקו שיחבר בין הגבעה הצרפתית וקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בצפון העיר, ויסתיים בשכונת גילה בדרומה. אורכו של הקו יהיה 20.2 ק"מ, וימוקמו בו 47 תחנות. מספר הנסיעות בקו צפוי לעמוד על 160,000 ליום. עלות העבודות נאמדת בעשרה מיליארד שקלים.
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה לפניית "כל העיר" כי "לאחר בדיקה שנערכה בשטח נמצא כי הסדרי התנועה תקינים ועומדים בדרישות הבטיחות, למעט שיפורי אחזקה קלים הנדרשים במקום. לאור פניות התושבים, תבצע חברת מוריה חידוש וריענון של הסדרי התנועה והצבע לאורך הכביש".
- הדרישה של ח"כ מיקי לוי לחקור לעומק את התאונה הטראגית של שירלי כהן ז"ל
- משפחתה של שירלי כהן ז"ל דורשת חקירה פלילית – האם כשל טכני גרם למותה?
- "קורע את הלב": פרידה עצובה משירלי כהן ז"ל
- עד הבית: זירת המשלוחים והאספקה של ירושלים
יוסי
וזה בנוסף לתנועה של רכבי לימודי הנהיגה הכוללים אוטובוסים משאיות משא כבדות שהיו מעורבים במס' תאונות דרכים בשכונה…
אני
מצב הכבישים בשכונת גילה קטסטרופלי. חבל בכלל שהתחילו בחפירות המטורפות הללו. איך אפשר לשרוד שנים במצב כזה? הגיוני ובטיחותי בכלל לחפור בכל כך הרבה חזיתות בו זמנית??? לא בטוח שהרכבת הקלה שווה את החורבן, ההרס והסיוט הזה בכל פינה בשכונה. תוסיפו לזה את מתחם לימוד הנהיגה והטסטים שנראה שלא הולך לצאת מהשכונה הזו, ותקבלו סיוט וסכנה מחרידים…
מנחם ברודשנדל
העירייה אשמה כי מרשה למתחם הטסטים להמשיך את פעילותו בגילה למרות הצפיפות הבטיחות הבעיות ועבודות הרכבת והתנגדות התושבים זאת הפקרות מוחלטת גם משרד התחבורה .זרקו את גילה לכלבים הפכנו לפח אשפה
מנחם ברודשנדל
רציתי להוסיף שלדעתי הייתה טעות איומה לבנות רכבת בתוך גילה קרי צביה ויצחק היה מספיק עד צומת גילה
העבודות התשתית הם הרסניות ואין הצדקה לכך .ניתן להגיע לצומת ברכב או אוטובוס גם השכונה קטנה
בשביל הרכבת יכניסו לנו מגדלים של 30 קומות
תושב גילה כועס ועצבני
אני לא יודע מי זה התושב שאמר שיש שיבושים קלים בכבישים..
יש בורות בכביש והכבישים במצב מסוכן
לפני שבועיים נשבר לי ג'אנט ברכב והבולם נהרס מבור בעלית גילה
רנחנו התושבים ממשיכים לשלם עבור גחמות של ראשי העיר.. כל הכבישים בשכונה במצב נוראי גם הכביש שעולה מדרך חברון לשכונה וגם עלית גילה במצב רע מאוד ולאף אחד לא אכפת אז עם כל הכבוד לעופר איובי הוא לא עשה ולא עושה כלום לטובת השכונה הזאת..
ובנתיים עד שהעירייה תחליט שבא לה לתקן את הכבישים אנחנו נמשיך לשלם על תיקונים יקרים ברכבים כי מיש לא יודע כל הרעידות והבורות הורסים לא רק את הצמיגים והקפיצים אלא גם את חלקי המנוע שלא בנויים לזה
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
סגרו את הכבישים פקקים בלי סוף הערייה החליטה בפעם אחת לסגור צירים רשים במקום להגיע לעבודה או לבית ברבע שעה אנחנו ניתקעים שעות ארוכות ממש יאוש
אודי
אני מציע לבחון גם את מבנה הכביש הם הצרו נתיבים יצרו מסלולי זיגזג מטורפים מספיק שמשאית סוטה טיפה והנה תאונה ..מי יכול לנהוג בדיוק על הס"מ כשכל הזמן יש אבני מדרכות, שלטים ,ובטנדאות שבולטות לתוך הכביש ….
אודי
אני מציע שלפני שמסמנים ..שיבדקו את מסלול הכביש ויוציאו את כל השטיות שעשו .מדרכות שבולטות לתוך המסלול .בטונדות מיותרות ..תמרורים ואזהרה ..שיוצרים מסלולים צרים מאוד ומפותלים ברמות שכל סטיה של כמה ס"מ של משאית גורמת לתאונה, אתה נוהג בפחד מאיפה תבוא המכה מררכב שחונה בצמוד לנתיב או ממשאית שבדיוק שינו לה את הנתיב והיא נצמדת אליך…
העצוב הוא שהכביש הסופי יהיה דומה במתכונת להיום ..אתה עולה לנסיעה ונהפך לעצבני ממבנה הכביש