כמה ירושלמים נוהגים ונוסעים ללא חגורת בטיחות? מתצפיות שערכו מתנדבי אור ירוק, ביניהם חברי קבוצות הנוער של אור ירוק לכבוד שניאור חשין, עולה כי 26 אחוז מהנהגים ומהנוסעים שתוצפתו היו ללא חגורת בטיחות. באור ירוק מציינים כי בבדיקה נצפו 540 כלי רכב בתוכם היו 935 נוסעים כולל הנהג.
לפי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2016 נהרגו 32 בני אדם בארץ בתאונות דרכים כאשר לא היו חגורים בחגורת בטיחות. עוד עולה מנתוני אור ירוק, כי בשנת 2015 חלה ירידה במספר הדוחות שניתנו בגין אי חגירת חגורת בטיחות ברכב: על פי הנתונים, בין השנים 2011-2009 רשמה משטרת ישראל בממוצע כרבע מיליון דוחות בכל שנה בגין אי שימוש בחגורת בטיחות. לעומת זאת, בין השנים 2014-2012 רשמה משטרת ישראל בממוצע כ־60 אלף דוחות בלבד בכל שנה – ירידה של 76 אחוז.
"במקרה של תאונת דרכים, כאשר הנוסעים ברכב אינם חגורים בחגורת בטיחות", מדגישים באור ירוק, "הם עלולים להיזרק אל מחוץ לרכב או על שאר היושבים בו ולסכן גם אותם. החגורה שומרת על חייהם של הנוסעים ברכב כאשר מתרחשת תאונה, מאחר והיא מפזרת את עוצמת המכה על פני שטח הגוף של הנוסע ושומרת עליו בתוך כסאו וברכב. לפי נתוני עמותת אור ירוק, חגורת בטיחות מפחיתה את הסיכון לפגיעה חמורה ב־40 אחוז.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מוסיף ואומר: "כשאין ניידות – אין מספיק אכיפה. חייבים להוסיף עוד 300 ניידות ו־300 שוטרים לכבישים, כדי להגביר את האכיפה כנגד נהגים שמסיעים נוסעים שאינם חגורים בחגורת בטיחות. אם תהיה מספיק הרתעה, כל אדם שנוסע ברכב יהיה חגור בחגורת בטיחות וניתן יהיה להציל את חייהם של אנשים רבים".
תגובות