השבוע החלה חברת מוריה בעבודות התשתית להקמת הרכבת הקלה בשכונת גבעת שאול בירושלים – בעירייה מציינים כי העבודות יתבצעו לאורך הרחובות כנפי נשרים, ימין אבות והרב צבי יהודה. בשלב הראשון לעבודות יוצבו גדרות בגבולות הפרויקט. מלבד הצבת הגדרות, לא יהיו שינויים בהסדרי התנועה.
במקביל להצבת הגדרות, יורחב מעגל התנועה בכיכר הכניסה להר נוף, ברחוב הרב מאיר אלפיה. בתום העבודות יהיו במעגל התנועה שני נתיבים.
יש לציין כי העבודות יתבצעו בימים ראשון עד חמישי בין השעות 7:00 ל-19:00, ובימי שישי לפי הצורך. במקרה בו יהיה צורך לבצע עבודות לילה, תימסר הודעה מוקדמת לתושבי האזור.
במסגרת הפרויקט יתבצעו עבודות פיתוח ותשתיות, הכוללות חידוש ושדרוג תשתיות חשמל, מים וביוב, פיתוח וגינון סביבתי וחידוש פני הרחוב והשטחים הציבוריים.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"
"כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם
תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]
בעירייה מדגישים כי בשלב הראשון לעבודות יישארו שני נתיבי נסיעה לכל כיוון. עם זאת, חלק ממקומות החניה לאורך הרחובות כנפי נשרים, ימין אבות והרב צבי יהודה יבוטלו והאכיפה באזור תתוגבר. "הנהגים מתבקשים להיאזר בסבלנות לנוכח תנועת כלי עבודה כבדים שתיתכן באזור ולציית להוראות החניה החדשות", נמסר מהעירייה. כמו כן, קווי התחבורה הציבורית באזור ימשיכו לפעול כסדרם.
הקו הירוק יהיה הקו השני של הרכבת הקלה שיפעל בעיר, ויתווסף לקו האדום שפועל בירושלים מאז שנת 2011. הקו הירוק של הרכבת הקלה יחבר בין הגבעה הצרפתית וקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בצפון העיר, ויסתיים בשכונת גילה בדרומה. בדרכו יעבור ברחוב דב יוסף, צומת פת, רחוב הרצוג, מחלף בייט, יחצה את קמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם, את אזור הכניסה לעיר ומרכזה, בשד' שז"ר, שד' נורדאו, רחוב שרי ישראל, רחוב בר-אילן, רחוב חטיבת הראל, רחוב זלמן שרגאי ושדרות לוי אשכול. לאורכו של תוואי הקו הירוק, שיתפרס על פני 20.2 ק"מ, ימוקמו 47 תחנות. מספר הנסיעות בקו צפוי לעמוד על 160,000 ליום. עלות העבודות נאמדת בעשרה מיליארד שקלים – כולל שווי הקרונות שישמשו את הרכבת. העבודות צפויות להימשך כשלוש שנים, שלאחר מכן יונחו המסילות ויבנו תחנות על ידי זכיין הרכבת הקלה.
- סכנת מרוצי המכוניות בירושלים: 18 רכבים הורדו מהכביש בסופ"ש
- הטרגדיה בטלביה: שני אחים התאבדו בדירה
- הזינוק בתקציב אירועי חנוכה בירושלים
ראש העיר משה ליאון מוסר כי "התחבורה הציבורית בירושלים הולכת ומתפתחת, הולכת ומתרחבת ועתידה להיות היעילה במדינה. הרכבת הקלה, הופכת להיות ציר מוביל בהסעת ההמונים בעיר, ותורמת באופן מהותי למרקם העירוני, לרווחת התושבים ולאיכות הסביבה. בימים אלה אנו מקדמים עשרות פרויקטים תחבורתיים בעיר, ובהם הארכת הקו האדום ועבודות התשתית להקמת הקו הירוק. אני יודע שלעיתים תקופת העבודה מאתגרת, וכוללת שינויים מהשגרה הידועה והמוכרת, אולם אנו עושים זאת לטובת בנית רשת תחבורה מפותחת יותר, אפקטיבית יותר וכוונה להשקיע בעתיד מודרני שישרת את תושבי העיר . אני סמוך ובטוח כי ירושלים תמשיך להוביל את התחבורה הציבורית בישראל".
מיואשת מהפקקים
למה לא לעבוד בשעות הלילה??? הרחובות האלו כלכך עמוסים בשכות היום וחלק מהם לא נמצא ליד בתי מגורים. עבודה בלילה תייעל ותזרז את העבודות ותצמצם את הפקקים
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
עבודות לילה תעריף שכר כפול
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
רכבת יודעים לבנות ושביל אופניים פשוט שיקל על הפקקים לא יודעים לסמן