פרויקט הקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה – ביום ראשון בבוקר (10:00) ייערכו בצומת פת עבודות להעתקת תשתיות, במסגרתן ייחסמו לתנועה נתיבים סמוך לצמתי הרחובות: גולומב-פת והרב הרצוג-שח"ל.
ממשטרת ירושלים נמסר כי "העבודות יחלו מתאריך 22.9.2019 בשעה 10:00 ועד תאריך 26.9.2019 בשעה 24:00".
עוד נמסר מהמשטרה כי "במקום תתבצע הכוונת תנועה על ידי שוטרים ופקחים, ובתוך כך יוצבו הסדרי תנועה זמניים".
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"
"כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם
תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]
הקו הירוק יהיה הקו השני של הרכבת הקלה שיפעל בעיר, ויתווסף לקו האדום שפועל בירושלים מאז שנת 2011 . הקו הירוק של הרכבת הקלה יחבר בין הגבעה הצרפתית וקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בצפון העיר, ויסתיים בשכונת גילה בדרומה.
בדרכו יעבור ברחוב דב יוסף, צומת פת, רחוב הרצוג, מחלף בייט, יחצה את קמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם, את אזור הכניסה לעיר ומרכזה, בשד' שז"ר, שד' נורדאו, רחוב שרי ישראל, רחוב בר-אילן, רחוב חטיבת הראל, רחוב זלמן שרגאי ושדרות לוי אשכול. לאורכו של תוואי הקו הירוק, שיתפרס על פני 20.2 ק"מ, ימוקמו 47 תחנות. מספר הנסיעות בקו צפוי לעמוד על 160,000 ליום. עלות העבודות נאמדת ב-10 מיליארד שקלים.
במסגרת העבודות – לפני שנה וחודשיים נתיב אחד כבר נסגר לתנועה בצומת פת, והוא יהיה חסום לתנועה עד לסיום הפרויקט בעוד כשלוש שנים. במסגרת עבודות התשתית בצומת פת, צומצם גם חלק מרוחב הכביש – במקום הוצב תמרור של כביש הולך וצר. בצומת הטרקטורים עובדים ושביל האופניים שנסלל בשנים האחרונות הולאם לטובת הפרויקט. עבודות התשתית צפויות להימשך כשלוש, ולאחר מכן במהלך שנה יוצבו המסילות – כך, לפי התוכנית בעוד ארבע שנים צפויה הרכבת הקלה לעבור בצומת פת. כמו כן, חלק מעבודות התשתית תבוצע הפרדה מפלסית וישוקע מקטע הכביש הרצוג-גולומב, לאורך 50 מטרים, על מנת לאפשר נסיעה רציפה בין רחוב הרצוג לבין רחוב גולומב. שיקוע קטע הכביש יפחית את עומסי התנועה בצומת וייצור מדרג תנועה ברור בין כלי הרכב לרכבת הקלה.
תגובות