למרות הרפורמה – השבוע הורים התלוננו על תקלות במערך הסעות התלמידים של החינוך המיוחד. חלק מההורים טוען כי מאז יום ראשון, ה-1 בספטמבר, פתיחת שנת הלימודים, חלק מההסעות מאחר באיסוף ילדיהם, המסלולים ארוכים מדי וההורים אינם יודעים היכן נמצאים ילדיהם.
כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"כל העיר", בעקבות התקלות החוזרות מדי שנה במערך הסעות בחינוך המיוחד בירושלים, עיריית ירושלים השיקה מרכז שליטה ובקרה חדש שבו ההורים יכולים להתעדכן במצב ההסעות. כמו כן, הבשורה השנה היא שרכבי ההסעות יצוידו במכשירי GPS למעקב אחר ההסעה בעיר. עלות הפרויקט – כ-14 מיליון שקלים.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"
תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]
העירייה מוסרת השבוע ל"כל העיר" כי הם מטפלים בתקלות מול חברות ההסעה כדי לייצב את המסלולים ונרשמת גם בקרת שטח. כמו כן, בעירייה קוראים להורים לפנות בכל תקלה למוקד ההסעות.
"הבת שלי, שלומדת בשכונת רמות, מסיימת ללמוד בשעה 13:00 – למסגרת הצהריים שלה היא הגיעה בשעה 15:30", כך מספרת ל"כל העיר" אמא לילדה עם צרכים מיוחדים. "ההסעה לקחה אותה יחד עם 13 ילדים וכל ילד הורידו במקום אחר בעיר – מרמות לגילה ואז להר חומה, משם לארמון הנציב ואז רק אחרי כולם הורידו אותה בבית הכרם. זה לא ייתכן שילדה בכיתה ד' עם צרכים מיוחדים, בת 9 וחצי, תהיה שעתיים וחצי קשורה בהסעה, בלי לאכול ובלי ללכת לשירותים. הילדה שלי הגיעה בוכה הביתה". בנוסף, האמא ממשיכה וטוענת כי ההסעה של בתה מאחרת מאז תחילת שנת הלימודים: "הבת שלי איחרה ללימודים ב-20 דקות".
אמא נוספת לילד בן 7 עם צרכים מיוחדים, עו"ד דבורה בן אברהם, מספרת ל"כל העיר" : "הילד שלי הגיע השבוע לבית הספר שלו בשכונת נחלאות באיחור של שעה ורבע. כשהתקשרתי לחברת ההסעות כדי לשאול איפה הילד שלי ענה לי האחראי בהסעה בצורה מזלזלת שהוא לא חייב לי דין וחשבון, ושהוא מקבל כסף מהעירייה ואני צריכה לפנות אליהם לקבל מידע. יש מכרז וצריך לעמוד בתנאים שלו, וכאן העירייה לא אוכפת את זה".
עו"ד בן אברהם מספרת כי היא מתכננת להגיש תביעה נגד העירייה. "אני קיבלתי עשרות פניות מהורים אחרים לילדים עם צרכים מיוחדים שוסובלים מהתקלות בהסעות. החלטנו להגיש תביעה, היא מוכנה ותוגש בשבוע הבא".
מהעירייה נמסר בתגובה :"עיריית ירושלים מסיעה 18,000 תלמידים מידי יום, מתוכם כ- 9,000 תלמידי החינוך המיוחד בלמעלה מ-3,000 מסלולים שונים. מדובר במערך מורכב מאד וליעדים שונים. ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הקצה כ-14 מיליון שקלים נוספים במסגרת רפורמת ההסעות לחינוך המיוחד לצד הקמת מוקד ייעודי למערך ההיסעים. עיריית ירושלים נערכה להפעלת מערך מורכב זה כולל ביצוע פיילוט עוד טרום תחילת השנה. רוב המסלולים מיוצבים ומופעלים כנדרש, ואף הועמדו רכבי הסעה ייעודיים ונוספים למתן פתרונות מיידיים. אכן קיימים אתגרים מסויימים, וכולם מטופלים, בהתאם לאמנת השרות שקבעה העירייה, ואנו פועלים מול חברות ההסעה כדי לייצב מסלולים אלה בימים הקרובים. העירייה גם מפעילה בקרת שטח על מערך ההיסעים בהיקפים גדולים משמעותית מבעבר ומטילה קנסות על הפרות וליקויים שמתגלים. התקלות המתוארות מטופלות תכליתית ואנו צופים שהמערך כולו יתייצב בימים הקרובים. אנו קשובים לתושבים ולכל אתגר שעולה, ומבקשים מההורים לפנות ללא היסוס למוקד ההסעות".
המוקד הטלפוני של ההסעות – 2786*, מדי יום מהשעה 6.00 ועד 21.00 .
בתשבע
כאמא לילד בחינוך המיוחד גם אני נתקלת בתופעה של זלזול מצד הנהג. איחורים בבוקר או בצהרים.
אפילו פעם היה מקרה שהיתה תאונה עם רכב ההסעות ביציאה מהעיר, באותו יום בהשגחה פרטית הייתי ביום חופשי מהעבודה ויצאתי לסידורים במרכז החמויות בעיר, פגשתי אמא אחרת שהבן שלה גם בהסעה, והיא אומרת לי (זה היה כבר אמצע הבוקר, בסביבות 10-11, כן?!) את יודעת שהיתה תאונה עם ההסעה בבוקר. חזרתי עם הבן שלי מהמיון. הוא ישב מקדימה וספג את רוב המכות היבשות.
הייתי בהלם כמובן. התקשרתי מיד למלווה בהסעה לברר למה לא עודכנתי והיא טענה שהאחראית על מערך ההסעות אמרה לה לא לספר להורים כי הילדים לא נפגעו והכל בסדר. וכשהתקשרתי לאחראית היא טענה שאמרה למלווה להתקשר להורים והיא מתפלאת למה היא לא התקשרה לעדכן. בקיצור כל אחת הפילה את האחריות על השניה. זוועה.