קיר טיפוס, כיתת חממה ופופים – רוב התלמידות והתלמידים הירושלמים כבר לא לומד בכיתות סטנדרטיות של לוח, גיר, שולחנות וכיסאות. במסגרת התוכנית העירונית "מ'חדש" נבנים חללי ומרחבי למידה חדשניים, צבעוניים – כאלה שממש עושים חשק לקום בבוקר וללכת לבית הספר.
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"
תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]
ל"כל העיר" נודע כי היקף ההשקעה בתוכנית החדשנות החינוכית "מ'חדש" יוכפל בשנת תש"פ ויעמוד כל כ-10 מיליון שקלים. בשנה שעברה עמד התקציב של הפריקט על 5 מיליון שקלים. תוכנית תתרחב החל משנת הלימודים הקרובה גם לגני הילדים, בתי הספר העל-יסודיים והחינוך המיוחד, וגם למגזרי החינוך החרדי והערבי בבירה.
פרויקט 'מ'חדש', או בשמו המלא "חולמים כיתה ירושלמית מ'חדש", הוא פרויקט עירוני שמטרתו לקדם חדשנות חינוכית, המבקשת לשנות לחלוטין את פני החוויה הלימודית. "במסגרת הפרויקט ביקש מינהל החינוך בעיריית ירושלים מהמורים והמנהלים הירושלמים: 'אמרו לנו בקול רם את החלומות שלכם ואנו נגשים אותם'", מספרים במינהל החינוך, "הפרויקט אפשר לבתי הספר המשתתפים להגשים את החלום הפדגוגי שלהם ללא כל מגבלה כספית, באופנים שונים, ובין היתר בעזרת בנייה ויצירת מרחבים חדשים וחדשניים בבתי הספר".
בין השאר בבית הספר ממ"ד ראשית בקרית מנחם התלמידות לומדות ב"כיתת חממה" – שבה ישנם סוגים שונים של צמחים; בממ"ד גבעת מרדכי הוקם חלל למידה שיכול להפוך למרחב משחקים עם ציורים צבעוניים על הקירות; בממ"ד גוננים לקחו רוכבים על הלהיט של הילדים – אתגרי הנינג'ה: בחצר בית הספר הוקם קיר טיפוס; ובבית הספר היסודי מנשה אלישר כמעט ולא תמצאו דלתות, ואם כן, הן בטח יהיו שקופות – חללי עבודה פתוחים שיאפשרו ישיבה על כסאות וגם על פופים, למי שירצה.
ראש העיר משה ליאון מוסר השבוע כי "תוכנית החדשנות החינוכית של עיריית ירושלים הפכה לשם דבר בארץ ובעולם ואנשי חינוך נוהרים כדי ללמוד מהניסיון הירושלמי. על כן הוריתי להכפיל את תקציב הפרויקט כך שיקיף גם את גני הילדים, בתי הספר העל יסודיים והמגזר החרדי והערבי בבירה. כולם זכאים ליהנות משיטות חינוך מתקדמות ויצירתיות. הצלחת התלמידים היא ההצלחה שלנו ולא נחסוך במאמצים ומשאבים לשם כך".
בעירייה מציינים כי עד לשנת הלימודים החדשה לקחו חלק בתוכנית רק 39 בתי ספר יסודיים. החל מהשנה הקרובה ישתתפו בתוכנית 100 בתי ספר. בין ההצעות החדשות שהתקבלו במנח"י – הקמת מרחב תעסוקתי הכולל בית קפה וסדנאות; הקמת מרכז מומחים להכשרת צוותים להכנת ילדים לפרוצדורות רפואיות; כיתות למידה אינטראקטיביות שיאפשרו קואורדינציה מחשבתית-מחשבה בתנועה; חדר VR; הקמת מרחב יצרני בגן, כולל נינג'ה; מרחבי למידה לפי 7 האינטליגנציות; כיתת 'חממדע' מרחב פיזי בתוך החממה שיהיה אפשר לעשות בו ניסויים; מרחב חקר מרחב למידה באוויר, בים וביבשה; תיאטרון ותנועה על גלגלים ועוד.
אילו גנים ישתתפו השנה? הרשימה החלקית
בגן מילו"א בעיר גנים יוקם שביל חקר; גן ווראייטי – ברחוב דיסקין – פיתוח חממות; גן חגית בשכונת פת – תכנית רובוטיקה; גן הפרחים – ניות, גן פעיל מוטורית; גן אביטל – קטמון הישנה – גן מבוסס למידת PBL – הקמת מרחב יצרני בגן, כולל נינג'ה; גן רעיה-מעלה הזיתים – חדר רגיעה; גן עליזה – הר חומה – פיתוח מרחבי חקר, תאטרון ואמנות; גן אקליפטוס-ארנונה – בניית פינת חי, גן גפן-רמות – מרחבי למידה לפי 7 האינטליגנציות.
מי בחינוך המיוחד?
קרן אור – הקמת מרחב תעסוקה עם סדנאות מותאמות; אלבכריה ב' – הרמוניה – מרחבי למידה כיתתיים המתמחים בתחומים ספציפיים (מדעים, מיומנויות חיים וכו'); אלמנארה – חממה טכנולוגית לימודית ותעסוקתית כמרחב למידה חוץ בית ספרי; אמירים – הקמת חממה טיפולית בית ספרית; בית הצייר – ספריאדה – הפיכת ספריית ביה"ס לרלבנטית עבור התלמידים והוצאתה למרחבים הציבוריים בביה"ס; הדביר – הקמת מרחב תעסוקתי הכולל בית קפה וסדנאות; ברושים – הקמת כיתה עתידנית טכנולוגית; א-טור בנות – הקמת מרחב למידה הטרוגני; אל נור – מעבדה ללמידה PBL.
בתי הספר היסודיים:
תל"י אילן רמון – כיתות למידה אינטראקטיביות שיאפשרו קואורדינציה מחשבתית-מחשבה בתנועה, חדר VR ושביל של מרחבי פעילויות; היובל – "אל השדרה" – התאמת הפיזי לתהליך שנעשה בשינוי ההוראה והלמידה בכיתה; יפה נוף – מרחב למידה חוץ בית ספרי – חצרות משחקים – למידה מבוססת משחק כתפיסה בית ספרית; ראשית – כיתת 'חממדע' מרחב פיזי בתוך החממה שיהיה אפשר לעשות בו ניסויים; לוריא – מעבדה לצליל וקצב; הר חומה – חלל מייקרים; תל"י גאולים – הנדסיה מייקרספייס; ממ"ד גבעת מרדכי – מרחב חקר מרחב למידה באוויר, ים ויבשה, פרנקל; ממ"ד הרובע – סטודיו מרחב תנועה ונינג'ה – מרחב תנועה ושילובה במערכת הלימוד בסטודיו ובכיתות; פלא – תיאטרון ותנועה – על גלגלים; תל"י רמת מוריה – השלמת החצר הלימודית – משחקי חשבון והנדסה בחצר; פולה בן גוריון – מרחב חדר הנחיצות מדעים ומוסיקה עם דגש על מיומנויות הנלמדות דרך מוזיקה; עופרים – מרחבי למידה המאפשרים שיעורי בחירה תלת גילאים רב תחומיים בחטיבה הצעירה; דו-לשוני – גלריה רב תרבותית; נועם רמות בנות – מרחב חוויתי; תל"י מתמטי פסגת זאב צפון – מרחב מייקינג ונגריה; יד אשר בנות – מרחב במה למבע – מתן במה למיומנויות ההבעה בכתב ובע"פ.
בתי הספר העל-יסודיים:
קדמה – מרכז יזמות חברתית, סביבתית ומשחק; אור תורה אריאל – מרחב למידה למפגשי קסם (קהילה, סביבה, משמעות); הניסויי – לימודי הומניסטיקה; חט"ב אורט גבעת רם – מרחב SKILLS; אמי"ת טכנולוגי – מרחב למידה לאקטיביזם ולמידה רב תחומית; התיכון לאומנויות – גינה לימודית על גג בית הספר; גבעת גונן – למידת והטמעת השפה האימונית; בית חנה חב"ד – מרחב PBL רב תחומי; זיו – כיתה מודולרית, ישיבת שפע – למידה בתנועה; עמל ליידי דייויס – חדר מתמטיקה מודולארי; בית חינוך – חדר משחק.
- פרסום ראשון: מכשירי GPS יותקנו ברכבי ההסעות של החינוך המיוחד בירושלים
- הפרטת שירותי הניקיון בירושלים: מכשירי בקרה ומעקב יותקנו על עגלות הניקיון
- בית אבות או בית החלמה ליולדות חרדיות – מה באמת בונים בבית הכרם?
עד
וואן. איפה היה ברקת?
אדי
לא שאלו אף מורה ב"ה שלחו את המנהל הדיקטטור שהיה שולט במורים ולא נותן שעות למורים וחוסך את כל הכסף מי יודע למי
ענבל
לפחות משקעים בקירות אם לא בילדים