עיריית ירושלים פנתה למשרד התחבורה בדרישה להקצאת 21.8 מיליון שקלים עבור פתרונות תחבורתיים באזור שכונת הר נוף, וזאת בשל צמצום נתיבי נסיעה וחסימת צירים על רקע העבודות לסלילת כביש 16, שישמש כציר כניסה נוסף לירושלים.
בקשת העירייה מתבצעת בעקבות תחילת ביצוע כביש 16 והקמת קו הרכבת הקלה ברחוב כנפי נשרים בגבעת שאול. בעירייה מדגישים כי "הקמת הכביש היא באחריות משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל ובפיקוחם".
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"
תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]
במכתב ששלח בתחילת החודש קובי ממליה, מנהל האגף לתחבורה ולפיתוח תשתיות בעיריית ירושלים לאושרית קלפוס, מנהלת אגף תקציבי פיתוח במשרד התחבורה, נכתב בין השאר כי "בהמשך לדיונים ולסיורים שהתקיימו בנושא הפגיעה הקיימת והצפויה במערך התנועה בכניסה וביציאה משכונת הר נוף בירושלים בעקבות תחילת ביצוע העבודות של כביש 16 והקמת הרכבת הקלה בגבעת שאול כנפי נשרים, אישר משרד התחבורה לעיריית ירושלים מספר פתרונות לצמצום הפגיעה בתושבי השכונה".
בהמשך המכתב מפרט ממליה את פתרונות התנועה לצמצום עומסי התנועה הצפויים בשכונה, שכאמור אושרו על ידי משרד התחבורה: סלילית חיבור חלופי מהשכונה לכביש – דרך היער, לצומת הרחובות רוזנטל ושאולזון (כיכר סלונים), הסדרת היציאה מדרך היער לכיוון רחוב עקיבא אזולאי, הסדרת רחוב בית הדפוס וביצוע נת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) ברחוב והרחבת הכיכר הקיימת בצומת הרחובות המלמד ורוזנטל לכיכר דו נתיבית.
בעירייה מבהירים כי ההשקעה בפתרונות התנועה עומדת על כ-21.8 מיליון שקלים.
ראש העיר משה ליאון מוסר: "העירייה פועלת לצמצום הפגיעה באיכות חיי התושבים ובשגרה השוטפת. הפעולות העירוניות נעשות בהתייעצות עם התושבים ושיתופם ואל מול כל הגורמים המבצעים בשטח. אמשיך לפעול למען תושבי ירושלים ורווחתם".
"לאחר קבלת ההרשאות התקציביות לביצוע העבודות", נמסר מהעירייה, "העירייה תאשר את היתרי הבנייה, לצורך ביצוע העבודות להקמת התשתית (אינפרא 1), לרכבת הקלה בקטע כנפי נשרים. במקביל, תפעל העירייה למתן פתרונות נוספים, באם ידרשו, למתן מענה לצרכים התנועתיים באזור".
- ועידת החינוך של ערי ישראל מגיעה לירושלים – כנסו להרשמה
- המהפך של רחוב כנפי נשרים בגבעת שאול: מגדלי תעסוקה ורכבת קלה
- ראש העיר ליאון בוועידת ישראל לרפואה: "היתרון הגדול של ירושלים הוא בכוח אדם איכותי"
כזכור, בחודש שעבר החלו העבודות לסלילת כביש 16. ברחוב שמואל בייט, סמוך לבית החולים שערי צדק, הוצרו נתיבי תנועה וטרקטורים התחילו את העבודות בשטח. במסגרת העבודות, נחסמו דרך הרב חזקיהו רבין – בין כיכר יוסף לוי לדרך יוסף וייץ, שנסגרה לתנועה בשני הכיוונים לשנה וחצי הקרובות. וכן דרך היער – ממתחם יד ושם דרך רחוב דוד מרדכי מאיר לדרך יוסף וייץ. דרך זו בוטלה ונחסמה לצמיתות. במקומה מתוכנן פרויקט מחלף בייט, שאמור לחבר בין כביש 16 לדרכים העירוניות בעיר.
הכביש ישמש כציר הכניסה החדש של ירושלים, ממוצא ועד צומת בבייט בגבעת מרדכי, לתוך ירושלים, ויחבר את כביש 1 ישירות לשכונות המערביות והדרומיות של ירושלים. אורכו כחמישה קילומטרים, הוא יכלול שתי מנהרות שיעברו תחת השכונות יפה נוף והר נוף, וכן שלושה מחלפים: באזור מוצא (כביש 1), נחל רבידה (גבעת שאול) ורחוב בייט בירושלים (סמוך למרכז הרפואי שערי צדק). הכביש מתוכנן להיפתח ב-2023. עלות הפרויקט נאמדת בכמיליארד שקלים. במסגרת התוכנית שאושרה בוועדה המחוזית, תינתן העדפה לתחבורה הציבורית.
יודע דבר
מחדל איום הכביש הזה, מיותר וגורם הרס סביבתי בלתי נסלח, ממש פשע.